Последний альбом "Песняров" п/у Владимира Мулявина (в 2003 году он вышел в России под названием "Молодость моя") больше чем на половину состоит из новых версий известных песен.
1. Спадчына
2. Марыся
3. Беловежская пуща
4. Чырвоная ружа
5. Березовый сок
6. Жураўлі на Палессе ляцяць
7. Паляна
8. За полчаса до весны
9. Алеся
10. Наши любимые
11. Александрына
12. Ля замкавай гары
13. Сівы голуб
14. Слушай, тёща
15. Ой, княжна
16. Белоруссия
17. Малітва
|
мнения экспертов
Олег Климов
оценка: 7,00
Последний альбом "Песняров". Других "Песняров". Старая гвардия, последний "позолоченный" состав (Мисевич, Дайнеко, Пеня, Марусич, Катиков, Козлович-Аверин...) был С Мулявиным. Новобранцы стали – ПРИ НЕМ (плюс фантом-Борткевич да на короткий срок Кашепаров). Голоса – похуже, мастерства – поменьше, масштаб личностей – помельче. Цепочка не протянулась. Это уже – ТОЛЬКО ЕГО группа. Сердце еще осталось, билось, а других органов, необходимых для жизнеобеспечения организма под названием "Песняры", уже не было. Впрочем, кто знает, что было бы дальше, чудеса случались. И трансформация не выглядела так уж совсем критичной. Смог бы Мулявин реанимировать ансамбль, дать ему новый импульс? Если б судьбу знали заранее, да, Владимир Георгиевич? Что бы тогда..? В нашем случае я бы согласился (коль так сложилось бы) на ужас без конца, чем на ужасный конец...
Пластинка – странная мешанина из очередных обработок старых вещей, версий XXI века треков, которые никогда не издавались на виниловых гигантах и CD ("Березовый сок", "За полчаса до весны", "Наши любимые"), наконец-то выпущенных на альбоме песен, которые уже давно исполнялись на концертах, звучали в теле/радиоэфирах (выпущенных на "2001", правда, не в канонических вариантах, в которых они стали популярны), и новые произведения (кстати, – лучшие на пластинке, т.е. потенциал еще был, альбом слушается).
К грехам отнесу ту же пластмассовость звука, с которой вымывалось что-то естественно "песняровское", живое, появление в репертуаре первой на 100 процентов "умца-умца"-безделицы "Паляна"...
...Со смертью Владимира Георгиевича Мулявина уже с полным основанием можно было сказать, что скончалась и ТА белорусская эстрада. Нет, кое-кто из той эпохи еще бороздит подмостки – зомби этакие. А с молодняком нынешнем в куражливые годы и в куражливом же состоянии духа, думается, мэтр на одном поле не присел бы. Не по чину и таланту такое соседство было бы.
Кодой на диске – "Малiтва". Без комментариев. Чуял Патриарх. Эпитафия...
"Experty.by"
Дмитрий Безкоровайный
оценка: 5,00
Последняя точка в дискографии "Песняров" получилась изрядно смазанной. Больше половины диска – очередные перепевки старых хитов. Хорошо, если поет Владимир Мулявин – его голос потяжелел, но не потерял своей харизмы. А вот Леонида Борткевича слушать сложно, да и новых солистов (Валерий Скорожонок, Сергей Медведев и др.) тоже. Заметно, что сольные номера они "не тянут", хотя в рамках общей вокальной пачки все большей частью звучит хорошо.
Музыкальная палитра ансамбля также достигла своей нижней точки. Простенький синтезатор стал не просто ведущим инструментом, он (в виде псевдострунных и псевдоударных) на многих песнях стал основным средством исполнения инструментальных партий. Местами это самый настоящий кавер-бэнд из райцентра, да и только. Послушайте жуткий "Березовый сок" или трэш-танцевальную версию песни "Слушай, тёща", например.
По большому счету этот диск интересен лишь своей "нехитовой" частью, причем скорее самими песнями (поскольку аранжировки специфичны). Здесь представлены две достаточно редкие песни Игоря Паливоды из 80-х ("Марыся", "Сівы голуб"), три композиции первой половины 90-х ("Чырвоная ружа", "Паляна", "Малітва") и две совсем свежих песни Вячеслава Шарапова ("Ля замкавай гары", "Княжна" – 2000 год).
Причем на общем фоне хуже всего, наверное, выглядит жутковатая "Паляна" Игоря Лученка, а в числе лучших, несмотря на аранжировочные недочеты, "Сівы голуб" в исполнении Анатолия Кашепарова (запись 1994 года), а также "Чырвоная ружа" и "Малітва" в исполнении Владимира Мулявина. Неплохо, пусть и без большой претензии, смотрятся и номера нынешнего руководителя БГА "Песняры" Вячеслава Шарапова. Это эстрадный фолк, но достаточно миловидный. А в целом можно только слушать эти песни и думать о том, какими бы они могли быть…
С этим диском очень тяжело смириться. Но не надо забывать, что подобные исходы являются не исключением, а правилом, согласно которому возраст берет свое. Это не вина Мулявина или кого-то еще. Просто так чаще всего и бывает в жизни.
"Experty.by"
Сергей Будкин
оценка: 5,00
Цяжка ацэньваць працы ансамблю гэтага часу, бо ў прасторы яны прысутнічалі, але іх наўнасьць пры гэтым не адчувалася. Сумна, але тады "Песьняры" ўспрымаліся ня больш, чым "дзяржканторай", пакліканай задавальняць настальгічныя пачуцьці старэйшага пакаленьня. І зусім не асобна ўзятай творчай адзінкай, якая здольная зацікавіць маладзейшых.
Не віна ў тым Мулявіна, вядома ж. Але, каб даў ён напоўніцу волю пачуцьцям, таму болю і прыгнечанасьці, што меў, менавіта ў творчасьці – во былі бы песьні! Ёсьць на гэтым дыску адна такая кампазыцыя – безумоўна, што найлепшая, з створаных "Песьнярамі" за 90-ыя – "Малітва" на Купалу. Так выйшла, што апошняя.
"Experty.by"
Дмитрий Подберезский
оценка: 5,00
Шчыра кажучы, гэты альбом я праслухаў найбольш мо разы з тры, ня болей. І зусім не таму, што тут наогул няма чаго слухаць. Ёсьць. А ня хочацца мне яго слухаць таму, што выразна адчуваеш, асабліва пасьля адыходу ў нябёсы Уладзімера Мулявіна, што гэта была амаль агонія таго, што шмат гадоў называлася "Песьнярамі". Гэта таксама зборнік, як і запісаны ў Галяндыі, але, такое ўражаньне, складзены амаль выпадкова, з тых твораў, што проста трапіліся пад руку. Ні намёку на ідэю, на прынцыпы, паводле якіх зьбіралася праграма. Шмат песень зь ліку тых, што ўжо выдаваліся, нават неаднойчы. Адносных навінак зусім няшмат. Гэта "Чырвоная ружа" (водгульле даўніх "Песьняроў"), годная ўвагі песьня "Сівы голуб" Ігара Паліводы, дзьве даволі ўдалыя песьні Вячаслава Шарапава ("Ля замкавай гары" і "Княжна"). І калі б не геніяльная "Малітва" (Алег Молчан – Янка Купала), альбом у цэлым наогул можна было б назваць працай з нязначным мастацкім вынікам.
Безумоўна, песень, якія раней не выдаваліся, у альбоме больш названых вышэй. Аднак яны, за выключэньнем, бадай, "Марысі", не прэтэндуюць на тое, каб іх можна было залічыць у залаты фонд калектыву. Так, збольшага "прахадняк": яны маглі быць і маглі ня быць. Істотна нічога не зьмянілася б. Вакальная пачка групы гучыць тут ужо далёка не так унушальна, зіхатліва, як гэта было яшчэ некалькі гадоў таму. Пасьля сыходу вядучых вакалістаў аднавіць фірмовы вакал усё ж не атрымалася. Няма таго, што раньш было... Альбом мала чым радуе. Ён больш наганяе смутак, шкадаваньне па страчаным. Не ратуюць ані Леанід Барткевіч, ані Анатоль Кашапараў, запрошаныя для ўдзелу ў складаньні альбому. Бо абодва яны так і засталіся ў мінулым. І калі няма імпэту прыдумаць нешта новае, калі маецца толькі будзённая праца, імкненьне ўсяго толькі скласьці справаздачу, а не жаданьне ўразіць слухачоў, – пра які творчы плён, вынік можна казаць?!
Маладыя музыкі калектыву нічога новага не прапаноўвалі. Ня тое, каб не маглі, – не мелі, думаецца, жаданьня. Аўтарытэт Мулявіна залішне давіў на іх, яны, як мне цяпер здаецца, не адчувалі сябе роўнымі яму ўдзельнікамі калектыву, былі ўсяго толькі выканаўцамі распараджэньняў таго, ад каго павінна было зыходзіць усё. Новых жа ідэй не было, былі толькі пляны, зьдзейсьніць якія сіл ужо ня мелася. А гэта ўжо – не калектыў...
"Experty.by"
список проголосовавших по оценкам: