Пазаштатны эксперт і сябра вялікага журы. Ад 2002 году працаваў радыёвядучым на станцыях "Мир", "Минск", "Мелодии века". Ад 2007 году працуе журналістам на "Еўрарадыё". Аўтар шматлікіх інтэрв'ю, рэцэнзій і рэпартажаў пра беларускую музыку, а таксама вядучы музычных імпрэзаў.
2013 музычны год атрымаўся вельмі роўным. Адзінкавыя "выбухі", якія ўсё ж здараліся, адразу займалі свае пазіцыі сярод лепшых. Вось толькі гэтых відавочных лідараў не хапала нават на фармаванне пераканаўчага топ-10. Доўгая гульня ў пятнашкі назвамі альбомаў, іх станоўчымі і адметнымі рысамі ўсё ж вымалявала музычную карціну. Стала ясна, што не самы багаты на "стрэлы" год, тым не менш, быў мацнейшым за папярэдні. Рознабаковасць рэлізаў, падыход музыкаў да аранжыравання, запісу, выканання – гэта сапраўдны крок наперад.
Варта адзначыць, што гаворка не вядзецца пра так званых эстрадных выканаўцаў. Вельмі рэдка іх творчасць трапляе ў шэрагі мной упадабаных, а тым больш, улюбёных. Якасны рост альтэрнатыўнай, авангарднай, андэграўнднай музыкі, відаць, негатыўна ўплывае на беларускіх папсавікоў. З задавальненнем паставіў бы ў спіс лідараў хоць адзін эстрадны рэліз. Але з кожным годам, на жаль, яны ўсё больш і больш аддаляюцца ад майго ўласнага топ-10.
Самы моцны альбом гурта, нягледзячы на адсутнасць стоадсоткавых хітоў. Экспрэсія, туга і безвыходнасць, якімі традыцыйна прасякнутыя дыскі "Пятлі", дасягаюць пікавых вышыняў і не здольныя пакінуць слухача абыякавым. "Фобос" паглынае, перажоўвае і выплёўвае, пакідаючы сам насам з уласнымі перажываннямі. Таму для людзей з песімістычнымі поглядамі на жыццё ён можа стаць небяспечным.
Яскравы прыклад беларускай металічнай сцэны. Альбом, які з гонарам і задавальненнем можна ставіць любому абазнанаму ў металічнай музыцы. "Чорная панна" – змрочная, меладычная і часам страшнаватая казка, якую наўрад ці паслухаеш перад сном, але бадзёрасць рухаў удзень ды вечаровы слэм пад сцэнай гарантаваныя.
Манументальны альбом! Неверагодная якасць арнжыровак, выканання ды гучання. Адзіны мінус – большасць песень ужо выдавалася гуртом у іншым складзе і выглядзе. Але не запісаць новыя версіі было б памылкай і, нават, здрадай. Кожнае новае праслухоўванне альбома ўздымае яго на некалькі прыступак вышэй і, каб топ-10 ствараўся цяпер, а не некалькі месяцаў таму, то "Траўкамураўка",магчыма, займала б ужо зусім не трэцюю пазіцыю.
Дыск, які складана ўставіць у плэер і слухаць падчас шпацыру на паўторы. Ён вырывае з жыцця і прымушае спыніцца. Безліч эмоцый: ад неразумення і дзесьці агіды, да захаплення і адданага фанатызму. Пры гэтым дыск ні на хвіліну не выводзіць са стану камфорту, чым, безумоўна, падкупае. Вельмі шкада, калі "Последний альбом" апраўдае сваю назву.
Пазнавальнае гучанне і вельмі шчырая падача матэрыялу. Заўважна, што над дыскам рупліва працавалі доўгі час, вылізвалі, вышуквалі патрэбныя ноткі, але гэта, хутчэй, прыцягвае. Надрыўны вакал, небанальныя тэксты і дакладнае разуменне месца кожнага інструмента. Усё вельмі проста, але са шляхетным густам.
6. Зміцер Вайцюшкевіч і WZ-Orkiestra "Варанок" – слухаць
"Першы беларускі турэмны шансон" – так акрэслілі дыск журналісты і сам аўтар. Шансону на дыску сапраўды хапае, але, хутчэй, у класічным французскім разуменні гэтага тэрміна. "Турэмшчына" прысутнічае толькі ў некаторых тэкстах. А расійскае разуменне шансона заўважнае ў рэдкіх песнях і толькі, калі слухаеш іх з суседняга пакою. Адным сказам: чарговая выдатная праца Змітра Вайцюшкевіча, вельмі пранікнёная, цёплая і шчырая.
Абсалютна характэрны і пазнавальны для гурта альбом, які не пакіне абыякавым як аматараў класічнага джаза, так і сучасных яго адгалінаванняў. Для сябе музыкі не адкрываюць нічога новага, але, магчыма, гэта і ёсць іх фішка. Адзінае, чаго не хапае, гэта вакальныя партыі. Музыкам варта паспрабаваць даць больш месца для развароту Сашы Захарык.
Можна смела казаць, што гурт нарэшце знайшоў сваё гучанне. Усё так жа спакойна, па-дзявочы пранікнёна і пачуццёва, але з харошымі, прадуманымі і, цяпер ужо нават характэрнымі гітарнымі партыямі. Ганна Хітрык вельмі ўдала карыстаецца ўменнем пераключацца з ролі мяккай, далікатнай дзяўчынкі ў часам агрэсіўную, адданую змагарку.
Ужо падзабытае рок-гучанне. Тое, чаго вельмі не хапае беларускай музыцы апошнім часам: проста, без выпяндрожа, празрыста і зразумела. Дыск можа спакойна гучаць з любога прыймача на любой кухні і не выклікаць жадання пераключыцца. Што праўда, масавага наплыву фанатаў без навамодных фішачак і рыфаў зарабіць не атрымаецца.
Абсалютна нечаканая праца! Уласны праект трамбаніста "Серебряной свадьбы" Яўгена Палавінскага стаў апошнім выбухам музычнага 2013 года, можа, таму і не паспеў заняць вышэйшую пазіцыю ў топе. Уплыў "Свадьбы" заўважны, але параўноўваць праекты і іх музыку немагчыма. Усё вельмі стыльна і проста, з лёгкім наплывам савецкага рэтра, але без перабору: толькі саме смачнае. Калі такім атрымаўся дэбют, то якім жа будзе працяг? Нават страшна ўявіць, але выключна ў добрым сэнсе!