О проекте

Розныя артысты "(Не)расстраляная паэзия" (+аўдыё)

 
6,50
октябрь, 2017
Tuzin.fm

Супольны праект сучасных беларускіх музыкаў на вершы рэпрэсаваных паэтаў 30-х гадоў, створаны пад кіраўніцтвам прадусара Сяргея Будкіна.

Музыка: Akute (1), Vuraj (2), Зміцер Вайцюшкевіч (3), Лявон Вольскі (4), Vinsent (5), Dzieciuki (6) , Кацярына Ваданосава (7), Павал Аракелян (8), Re1ikt (9), Naka (10), TonqiXod (11), Святлана Бень (12).

Аўтары словаў: Анатоль Вольны (1), Юрка Лявонны (2), Уладзіслаў Галубок (3), Юлі Таўбін (4), Зяма Півавараў/Vinsent (5), Міхась Чарот (6), Алесь Дудар (7), Майсей Кульбак у перакладзе Андрэя Хадановіча (8), Міхась Зарэцкі (9), Валеры Маракоў (10), Тодар Кляшторны (11), Ізі Харык у перакладзе Ганны Янкуты (12).

Запіс, звядзеньне, майстарынг – Павал Сініла (Everest Studio, Мінск), акрамя: 1 – запіс зроблены на студыі "Арзамас-16" (Магілёў), 12 – зроблены Арцёмам Залескім на хатняй студыі.

дзе ўзяць

Спампаваць бясплатна на сайце TuzinFM.



меркаванні штатных экспертаў*

Зміцер Безкаравайны

адзнака: 7,00

Трибьюты редко бывают сколь-нибудь прорывными и это легко объяснить: их задача не заглянуть вперед, а оглянуться назад. При этом у подобных проектов мне лично симпатично именно попадание уже в той или иной степени известных музыкантов в какие-то новые для них обстоятельства, которые бы иначе – в рамках собственных проектов – не случились бы.

История с написанием песен на стихи на уровне самой концепции могла бы выглядеть дежурной обязаловкой, будь в основе произведения каких-то всем известных литераторов. Но тут все как раз прекрасно: это забытый и обрубленный трагическими событиями пласт молодых на момент своей смерти творцов, который можно и нужно трогать, чтобы оживить и дофантазировать то, что не случилось. Даже если результат звучит так спорно, как композиция Екатерины Водоносовой – однозначно худший трек проекта.

Диск по музыке очень разный: поп-рок Akute и хип-хоп Vinsent, арт-поп Войтюшкевича и бравый фолк-рок Re1ikt, панк-рок Dzieciuki и арт-рок Tonqixod. Отличается и музыкальный уровень участников. Но хорошего и неожиданного хватает, диск достаточно целостный по посылу и энергетике. А главное – он слушается. Получилась картинка неслучившегося прошлого сквозь призму настоящего. Абсолютно несовершенная, но безошибочно живая.

Experty.by


Ягор Цывілька

адзнака: 7,00

Апусцім за дужкі безумоўную культуралагічную і гістарычную важнасць праекта, ядром якога стаў гэты зборнік. Пакрытыкуем фармат і змест. Удзельнікі, важныя прадстаўнікі незалежнай сцэны краіны, даўно знаёмыя па іншым супольным праектам, і гэта кепска. Дзе нечаканасці, дзе выхад за межы знаёмага, дзе вастрыня? Праблема зборніка у тым, што, нават не слухаўшы песень, можна ўявіць, якімі яны будуць, і супадзенне будзе адсоткаў 70-80%. Звычайна захапляе пластычнасць аўтараў, іхняя гатоўнасць змяняцца для раскрыцця твора. Тут жа нумары атрымаліся шэраговымі і далёка не лепшымі песнямі выканаўцаў. За выключэннем шыкоўных твораў Vuraj, Змітра Вайцюшкевіча і Святланы Бень, якія і ствараюць адмысловую атмасферу. Астатнія гучаць звычайна для сябе, можна сказаць "фірмова", што тут якраз не камплімент.

Experty.by


Мікалай Янкойць

адзнака: 6,00

"(Не)расстраляная паэзія" – праект важны і патрэбны, аднак выніковы музычны зборнік не стаў яго галоўным упрыгожваннем. Ды і, напэўна, не мог стаць, хай сабе добрая палова яго ўдзельнікаў – класныя музыкі ў найлепшай сваёй форме. Большасць песень сшытыя вакол тэкстаў, але швы няроўныя, ніткі тырчаць ува ўсе бакі; усё тут кажа пра штучнасць, пра спробу ўціснуць чужую творчасць у свой звыклы фармат. Зрэшты, добрыя трэкі ёсць: удалыя формы адшукалі Re1ikt і Святлана Бень, а Tonqixod, хоць і губляюць без лірыкі Лянкевіча палову сваёй містычнай прывабнасці, здольныя ўразіць і адной левай. Свае мэты праект выконвае на ўра – прыцягвае ўвагу да пытання, фіксуе праблему, падымае цэлы культурны слой. Але мы ж пра музыку, праўда? Музыкі тут – на 6 з 10.

Experty.by


Конрад Ярафееў

адзнака: 6,00

Очередное групповое выступление национально-ориентированных исполнителей, организованное продюсером Сергеем Будкиным из ряда других дисков такого плана не слишком выделяется. Конечно, активность вокруг выхода пластинки – публичные лекции, публикации, издание книг – удалась на славу, важный повод и хорошее исполнение. Именно поэтому немного жалко, что сам музыкальный продукт вышел непримечательным. Здесь есть более удачные места – вроде Akute и Светланы Бень, есть и совсем ужасные – вроде трека Водоносовой, но в среднем в музыкальном плане мы ничего впечатляющего не слышим, а сами тексты в виде песен читаются не очень. Я продолжаю оставаться при мнении что формат сборного выступления себя исчерпал.

Experty.by


* Рэцэнзіі, адзнакі і каментары аўтараў праекта не прэтэндуюць на праўду у апошняй інстанцыі, а толькі адлюстроўваюць меркаванні канкрэтных людзей і з'яўляюцца спосабам ініцыяваць праслухоўванне запісаў, а таксама іх далейшае абмеркаванне. Больш падрабязна.


УВАГА!

Кожны карыстальнік можа паставіць сваю адзнаку гэтаму дыску цягам 15 дзён ад моманту публікацыі рэцэнзій. На падставе адзнак актыўных зарэгістраваных карыстальнікаў (якія ацэняць не менш за 15% альбомаў каляндарнага года) ўручаецца асобная ўзнагарода прэміі Experty.by – "Прыз народных экспертаў". Адзнакі карыстальнікаў уплываюць на размеркаванне прызоў і ў іншых намінацыях.

Паставіць адзнаку найлепш зарэгістраваўшыся на Experty.by АЛЬБО здзейсніўшы ўваход на сайт з дапамогай экаўнта на VK. Пасля гэтага зайдзіце на тую ж старонку і пастаўце адзнаку ў адмысловым блоку. Вы таксама маеце магчымасць пакінуць свой каментар.

7.6
Ваша оценка: Пусто Средняя: 7.6 (10 votes)
список проголосовавших по оценкам: 

     
оценки пользователи
10 balachon
9 Евгений Зархин, Януш, Litarator
8 Slaver, Jamayk
7 Andrejs, osman
6 notararity
3 Игорь Северянин

Чтобы выставить оценку или оставить свой комментарий к этой публикации, войдите в систему. Нам важно ваше мнение!

Или авторизируйтесь посредством:

 

Комментарии

О музыкальной критике

+1
0
-1

В музыкальной критике, в отличие от аудиторской деятельности, не существует понятия объективность, поскольку не представлены четкие и измеримые критерии оценки, следовательно - любая критика есть личное мнение и вкусовщина, не?
От лично по моему мнению, проект как культурное событие во всех отношениях, кроме финансовых, себя вполне оправдал, и это первое положение, с которым соглашусь.
Второе - на предмет того, что все музыканты с успехом втиснули предложенную лирику в привычный для себя формат. И чё, это, по вашему, недостаток? Это факт, или так оно и есть. А как можно иначе собрать такую солянку без единого продюссирования? Спасибо уже Павлу Синиле за относительно единое звучание композиций.

И да, мне таки обидно за Катю Водоносову. Вот лично мне вот из всего диска нравятся 3-4 композиции, причем в основном не те, что упомянуты экспертами, ибо скучны. А Катин очень даже в жилу, хотя сыгран, возможно, не так гладко, как мог бы быть.
Интересно, чё это вы ее трек обозвали худшим, товарищи эксперты? По каким критериям, простите? Результаты голосования на www.TuzinFM.by, равно как и отзывы о живых выступлениях, говорят прямо таки о противоположном. Это опять вкусовщина, банальня зависть или, упаси Господи, целенаправленный заказ? Потому как не первый раз встречаю такую реакцию на Катю(((((

Впрочем. Dixi.

 

Халтура, сэр!

+1
0
-1

Уровень «экспертизы», впрочем, как обычно, поражает воображение. Удивительно, что рецензенты вообще отметили работы Войтюшкевича и Бень – действительно одни из лучших композиций проекта. И нисколько неудивительно, что не обратили внимания на то, как те или иные участники поработали с литературным материалом, на основе которого построили свои творения.
Например, никто не заметил, что Re1ikt превратили прозаическое произведение Зарецкого с обманчивым названием в поэтическое и выдали на гора воистину постмодернистский шедевр.
Были интерпретации и у других, но их пусть «эксперты» сами найдут, если удосужатся и смогут, конечно. :)

 

Уважаемый Litarator

+1
+1
-1

Давайте проверим ваше чтение и математику. Трек Светланы Бень отмечен в трех из четырех штатных рецензий. Остальные названные вами артисты тоже отмечены не раз. Спасибо, что повторили эту мысль так, будто произнесли ее первым - артистам от этого хуже не стало. А резонанс будет только на пользу всем сторонам.

В остальном о различных нюансах проекта можно писать километровые тексты, но задача абсолютно альтруистического проекта Experty.by - отслушать пару сотен белорусских релизов за год и дать краткие отзывы на примерно полсотни лучших, чтобы обратить на них внимание.

Отзывы именно о музыкальной составляющей. Не претендуя на истину в последней инстанции (что написано под каждым квартетом рецензий). Давая высказаться (и повлиять на награды по итогам года) всем желающим. Если же мы будем писать километровые рецензии, то ни послушать столько не получится, ни отрецензировать.

И вот вам нравится проект "(Не)расстраляная паэзія", у вас явно есть время, знания, а также желание донести их. Но вместо того, чтобы написать свой развернутый отзыв о проекте, вы пишете претензию, в которой не стыкуются базовые факты. Разумно ли это? Вряд ли.

Выходим на конструктив: еще есть шансы исправить эту оплошность и написать о работе с литературным материалом. Или еще о чем-то. Мы с удовольствием (без всякой иронии) прочитаем ваш текст. И он останется прекрасным дополнением этой страницы на веки вечные.

С уважением,

Experty.by

 

Чаму 10

+1
+1
-1

калі некалькі гадоў таму я стаў дома пад чужую музыку запісваць "на тапак" меладэкламацыі вершаў рэпрэсаваных паэтаў, то думалася, што сітуацыя забыцця іх творчасці мала зменіцца, што дачакацца песняў на іх вершы песняў прафесійных музыкаў будзе немагчымым яшчэ доўга. і вось з'явіўся гэты праект. праект, дзе музыкі пастараліся захаваць уласнае аблічча, не ператварыўшы абраны твор у бетонны агітматэрыял. мяркую, штоз супольных праектаў апошніх гадоў гэты стаў найбольш удалым.

 

Уважаемый admin, каюсь,

+1
0
-1

Уважаемый admin, каюсь, высказался резковато. Ценю ваш подвижнический труд, но иногда так хочется видеть на сайте тексты, соответствующие его громкому названию. Надеюсь, здесь появится рецензия Максима Жбанкова, который, думаю, виртуозно разложит по полочкам и музыкальную, и литературную, и прочие составляющие проекта.

 

Уважаемый Litarator, принято

+1
0
-1

Что касается названия сайта, то хотим напомнить, что и пользователи у нас не просто так, а "народные эксперты". У них (то есть вас, вы же тоже пользователь) даже есть свой приз на наградах Experty.by. И ваше мнение влияет на все основные номинации. Будем рады вашим оценкам и отзывам о музыке. Это к тому, что Experty.by - это мы все вместе, а не просто вот эти четыре автора или они плюс еще десять.

Максим Жбанков, несомненно, прекрасен. Он пишет по ходу года для других сайтов, освещая более широкий круг тем. Но вполне возможно, что он посчитает необходимым высказаться о данном проекте для них. На нашем сайте он традиционно проголосует и выскажется в рамках итогов года. Другого варианта нет.

С уважением,

Experty.by

 

Litaratar, мнение Максима Жбанкова

+1
0
-1

***

"Што істотнага, напрыклад, у свежым праекце “(Не)расстраляная паэзія”? Сам праект – як спроба аднаўлення гістарычнай памяці. Адукацыйна-асветніцкая праграма: прома-ролікі, лекцыі, пераклады, чытанкі, нататнікі, кніжка… Ці можна было тут абысціся без музычнага альбома? Як на мяне, лёгка. Ці важкі музычны складнік? Здаецца, не надта.

Па-першае, наш рок-н-рол даўно ператварыўся з “высокай хваробы” ды агітрэсурсу ў генератар чыстага фану. Не верыце? Запытайцеся ў Міхалка. Большасць трэкаў “Паэзіі” – стос зручных у спажыванні, камфортных (асабліва тут вылучым “Дзецюкоў”, Вольскага ды Аракеляна) штучак. Праз іх – да трагедыі расстраляных паэтаў? Арыгінальна. А цяпер – хард-рок-фолк-попс ад Кацярыны Ваданосавай! Дамы запрашаюць!

Па-другое, з паэзіяй у прынцыпе складана. Замінае жорсткая структура. Калісьці на гэтым спаліўся Лявон Артуравіч у сваёй (таксама, дарэчы, адукацыйна-музычнай) “Белай яблыні грому”. Як быць? Ламаць фармат. У “Паэзіі…” так зрабілі Вінцэнт (“дапрацоўка” верша Зямы Піваварава), Relikt (гульня з прозай Міхася Зарэцкага) і Святлана Бень з найлепшым трэкам праекта – футурыстычна-электронна-меладраматычнай п’есай на словы Ізі Харыка.

Па-трэцяе, добрая частка камсамольска-рамантычнай вершаванкі (там, дзе яе магчыма разабраць у агульнай плыні гуку) выглядае безнадзейна наіўнай і спарахнелай. Шанаваць яе? Адно за тое, што аўтар загінуў? А музыкаў – за тое, што наважыліся з ёй папрацаваць? Прабачце, матэрыял не спрыяе.

Сустракаюцца ў праектнай прасторы й выключэнні – тая ж “Аnima” з мінімалістычным трыб’ютам Міхалу Клеафасу Агінскаму: найлепшыя артысты ў кампаніі клавішных Макса Івашына і Міхаіла Лоскутава, незвычайны матэрыял, агульная тэма Радзімы. Там атрымалася адбудаваць поле супольнага аўтарства. Але звычайна маем адваротнае. Падмену творчай якасці грамадзянскай пазіцыяй.

Стос адзінак – не супольнасць. Яны побач, але не разам. Таму і вынік адпаведны. Паважаць можна. А вось любіць цяжкавата.

Як супольную фотку выпадковых мінакоў".

***

Тест полностью - http://budzma.by/news/ad-adelki-da-myetrapalitena-yak-nye-skladayucca-su...

 

RSS

RSS-материал

свежие рецензии

рецензии и аудиозаписи

алфавитный каталог

  • более 350 альбомов
  • онлайн-прослушивание
  • описания и рецензии
  • ссылки на легальное скачивание

Последние комментарии

 
 
Developed by Lynxlab.net