О проекте

Ляпис Трубецкой "Культпросвет" (+аудио)

 
7,75
август, 2009

Третий за три года новый альбом "Ляписов" завершает трилогию, начатую "Капиталом" и "Манифестом". 24 августа альбом был выложен в Интернет, 1 сентября – выпущен на CD.

инфо

Группа "Ляпис Трубецкой":

С.Михалок – вокал
П.Булатников – вокал
А.Сторожук – барабаны
Д.Стурченко – бас-гитара
Р.Владыко – гитара
П.Кузюкович – труба
И.Галушко – тромбон

Александр Ляшкевич – концертный звукорежиссер
Дмитрий Бобровко – техник сцены

В записи принимали участие:

Валерий Щерица ("Петрович") – Труба (7,8)
Алексей Сагитов ("Саид") – тромбон (7,8)
Павел Гузев – тенор-саксофон (7,8)
Егор Бекаревич – баритон-саксофон (7,8)
Андрей Шведц – туба (7,8)
Виталий Телезин – синтезаторы (4,9), орган (9), вокодер (8), программинг (11)
Сергей Мартынов (Indie-Ya) – ситар (4)
Евген Ступка – орган (9)

Запись, мастеринг – Влад Ярун
Продюсирование, сведение – Виталий Телезин
Студия "211"
Альбом записан с использованием тарелок фирмы Paiste

Автор музыки и слов – Сергей Михалок
Обложка диска – Матвей Сабуров, Михей Носорогов
Фото – Максим Сирый
Клип – Матвей Сабуров, Максим Сирый

где взять

Бесплатно скачать (оплата при желании и возможности) – lyapis.kroogi.com.

Купить CD-версию (digipack с плакатом) – сеть магазинов "Мистерия звука".

мнения экспертов

Сергей Будкин

оценка: 9,00

Міхалок у надзвычайна добрай форме і нястомна трымае сярэдні палец у кірунку прадстаўнікоў грамадства масавага спажываньня. "Культпросвет" – трэцяя сэрыя сацыяльнага ска-панк сэрыялу, ідэйны працяг "Капіталу" і "Маніфэсту". Тут яшчэ больш паглыблена вывучаюцца пытаньні сацыяльнай несправядлівасьці, а міхалкоўская іранічная злараднасьць тут пераўтвараецца ў бязьлітасную злосьць ("Красный факел", "Зомбі-роботы", "Болт"). Зь іншага боку фірмовая самаіронія, уласьцівая "ляпісам" заўжды, застаецца і тут – "Сьветлячкі".

Наогул, амаль да кожнай песьні з "Культпрасьвету" можна прывесьці аналяг з папярэдняга "Маніфэсту", што хутчэй сьведчыць не пра самапаўторы, а пра вытрыманасьць стылістыкі (напрыклад, "Зомбі-роботы" у нечым падобная да "Кліпу", а "Красный факел" да "Маніфэсту"). "Культпросвет" мае выклікаць яшчэ больш неадназначую рэакцыю, чым яго папярэднікі. Па-першае, тут няма яўнага гіта-цягніка, а таму кожная зь песень можа ім стаць, па-другое ён яшчэ больш правакацыйны, што можа трактаваць па-рознаму: ад таго, што Міхалок загнаўся да таго, што Міхалок – наш апошні рок-герой.

Experty.by


Дмитрий Безкоровайный

оценка: 8,00

Заключительная глава антиглобалистической трилогии "Ляписов" получилась скорее продолжением второй ее части, чем в полной мере самостоятельным произведением. Кому-то это покажется плюсом, кому-то минусом, но факт остается фактом.

Родственность обнаруживается, прежде всего, на музыкальном уровне – это знакомый по прошлому диску плотный стадионный ска-панк-хард-рок с узнаваемым звучанием. Впрочем, "Культпросвет", в отличие от наполненного кульбитами и разворотами "Манифеста", получился заметно более концептуально выдержанным и сбалансированным. Не таким резким и не таким отрывистым.

Другое дело, что эта мастерски нарисованная картина наполнена по большей части хорошо знакомыми красками и образами. И тут уж какими бы хорошими не были тексты (а они, может, даже превосходят предыдущий альбом), какими бы хорошими не были песни (они тоже хороши) – ощущается отсутствие эффекта новизны. Особенно после того, как в последние два года Михалок буквально избаловал нас изысканными сюрпризами глобального масштаба.

Но вот если на секунду отключить мозг, поставить диск фоном, то он сделает свое дело и через несколько песен вы уже будете энергично притопывать. Как ни странно, очень позитивный альбом.

Experty.by


Дмитрий Подберезский

оценка: 8,00

Бадай што найбольш канцэптуальная праграма з тых трох апошніх, якія паводле Сяргея Міхалка павінны скласьці нешта накшталт трыпціху. Можна пагадзіцца з тым, што прынцып культасьветы вымагае ляканічнасьці, прастаты ў выбары сродкаў выказваньня, нават знарочыстай вульгарнасьці і даступнасьці выкладаньня ідэй. Усё гэта нясе ў сабе альбом. Аднак, слухаючы яго не адзін, ня пяты-шосты раз, я часта задаваўся пытаньнем: а наколькі ж пасьпяхова аб'яўлены прынцып быў ўвасоблены, так бы мовіць, у жыцьцё?

Першае, што кінулася ў вушы, гэта – празьмерная фрагмэнтарнасьць, якая, на маю думку, у дадзеным выпадку ўсё ж зрабіла з "прадуктам" ня лепшую справу. І калі дадаць сюды ледзь не знарочыстую лёзунгавасьць (як асноватворны прыём), пачынаеш адчуваць нейкі недасыт: быццам не хапіла літаральна некалькіх слоў, колькі нот для таго, каб цябе канчаткова пераканалі, дабілі аргумэнтамі. У гэтым сэнсе, канешне ж, нашыя Фэ-Мэ-станцыі адскочаць ад гэтага альбому, як чорт ад ладану. Хоць фарматаваць тут ёсьць што. Але ж – паводле сьпісу.

"Буревестник". Пэўны эпіграф да альбому, уступ, уводзіны ў сэнс і задуму. Безумоўны лёзунг, прамы, як верш Маякоўскага: мы кажам "Ляпис Трубецкой" – маем на ўвазе Міхалка, кажам "Міхалок" – маем на ўвазе "Ляпис Трубецкой".

"Анархо-турист". Яскравы прыклад фрагмэнтарызму. Зьмест забіў форму, атрымаўся пэўны "чорны квадрат", гледзячы на які, думаеш: а можа мастак хацеў нешта тут яшчэ намаляваць, ды проста забыў пра загрунтаваную халсьціну?

"Бесы". Яўна неблагі нумар, энэргічны, дастаткова завершаны па форме. Аднак з-за зьместу яўна не патрапіць у 75 адсоткаў.

"Мистер Лох". Адна з найбольш удала вырашаных песень альбому. Адно да аднаго тут пасуе літаральна ўсё: тэкст, энэргічны пасыл, рыфы, фразы духавых (дарэчы, наогул падалося, што ў гэтым альбоме "дудкі" ў цэлым неяк грузяць), нават сітар аніяк цэламу не зашкодзіў.

"Болт". Вострая, хітовая рэч. Безумоўная ўдача, кланяюся ў пояс!

"Красный факел". Песьня, якая па-сапраўднаму запальвае. Таксама калючая, нават у нечым балесная па зьместу, аднак трэба ўлічваць, што гэты боль ідзе з глыбіні душы дарослага мужыка, і боль гэты тым больш праўдзівы, што вылятае з вуснаў мужыка цьвярозага. Такога зваліць з ног вельмі складана...

"Пульс эпохи". Апошнія з трох названых песень – гэта нешта накшталт эмацыйнага піку альбому, яны пасуць адна адной, таму, магчыма, і стаяць ў альбоме невыпадкова запар.

"Зомби-роботы". Сямімесячнае дзіця. То бок – недаробленае, зноў жа – фрагмэнтарнае стварэньне.

"Ружовыя акуляры". Гэтая песьня зь ліку першых застанецца ад ўсяго таго, што за ўсе гады было выканана групай. Найбольш сэнсавая, з глыбокім падтэкстам песьня альбому. Безумоўная ўдача, калі грунтоўнасьць выказанага дасягаецца не за кошт енкаў, крыкаў і шаблонных зваротаў да заежджаных сымбаляў, а коштам прамога, як у лоб, удару. Гэта ўжо ня шоў-бізнэс, гэта – сапраўдная творчасьць.

"Нигилист". Зноў паўза "на каву". Чарговы фрагмэнт, эскіз, які мог быць у альбоме, а мог і ня быць.

"Свежий ветер". Удала, асэнсавана зробленая песьня, усё на месцы.

"Светлячки". Не зразумеў, навошта гэта тут прысутнічае. Такое ўражаньне, што аўтар і музыкі проста выдахліся і не адшукалі часу, каб давесьці гэты эскіз да больш-менш ўцямнай формы. Няўдалая кропка ўсяго альбому.

Кліп "Буревестник" – надзвычай тонкая, дакладная, стылёвая праца, важкі дадатак да цэлага.

Агульнае ўражаньне такое: Сяргей Міхалок з калегамі стаяць на ростанях. То бок, шлях, на які яны выправіліся разам з "Капиталом", ужо акрэсьлены. Яны ўжо ня будуць заігрываць з музычным рынкам, яны самі яго фармуюць, аднак пры гэтым рызыкуюць тым, што шляхам гэтым ня крочыў да іх бадай ніхто. І на тым шляху іх можа чакаць няведама што. І ніхто, уключна самога Міхалка, ня зможа сказаць, які будзе наступны альбом. Нават сам сабе падумаў: ці будзе наступны? (Цьфу-цьфу-цьфу...)

Experty.by


Олег Климов

оценка: 6,00

Понятно, что третий за три года альбом "ляписов" завяжут на трилогию вместе "Капиталом" и "Манифестом": первый начал, второй продолжил, третий закрыл (?) тему. А что за тему? Как Михалок вскрывает гнойник на теле ожиревшего олигархического общества, гасит глобалистов, смеется над люмпеном, тычет лыком в пофигистов? Беря себе в помощники "Окна РОСТА", позеров-икон Че, Маркса, Мао и пр.? Раз это прокатило, второй прокатило, в крайнем случае – возникло недоумение. "Ляписы" замкнули круг, где Чиж – это гуру всея хиппаны и битники, Кинчев – лидер православного рока, БГ – Данко интеллигентствующих буддистов, Шнур – кормчий урлы. Недостающим звеном – Звездой чистого, незамутненного космического разума, рожденной от взрыва двух галактик (одну из которых населяли гопотяне, вторую – верные исследователи учений Ошо), – и стал Сергей Михалок. То есть "Ляпис Трубецкой" собрал в своем нынешнем творчестве всю гамму оттенков постсоветского рока – идеологических, религиозных, почвенических, социальных, похеристических. Такая типичная для музыканта-"революционера" мешанина. Цементирующаяся стебом, ясный Энгельс. Но что-то тут уже не так.

Заигрался лидер группы в правдоруба? И от этого становится смешным? Отчасти. (Вы можете себе представить, какой из Михалка Буревестник?..) Все хорошо в меру. "На "Манифесте" надо было ставить точку. Но Сергея поперло третьим диском, схожего содержания. Перегнул. Это как человеку, который все давно понял, третий день подряд твердят: "Нет, ну до тебя дошло?!" И как в этом случае будет реагировать нормальный чел, которого и белые замудохали, и красные, а теперь вот еще и анархисты? Пошлет. То, что раньше походило за искренность (а так оно и было на самом деле), здесь выглядит как спекуляция. Переприслушался СМ к гласу недовольного народа, так и до Борзыкина с Новодворской недалеко. Пафоса, замаскированного под усмешку и надсмешку, – выше крыши, лезет из всех треков.

"Болт", "Красный факел", "Зомби-роботы" ("ляписы" зарядили сжатый, эффектнейший рок-н-ролл, который на моей памяти за ними никогда не замечался!) – из того, что можно более-менее слушать.

Из ужасного. Слово "эпоха" в аналогичном контексте до "ЛТ" обыграли как минимум трое исполнителей – Градский, "Борщ" и "Барто". И когда такое было, чтобы "ляписы" повторялись за другими?.. "Ружовыя акуляры" – тут я просто перестаю понимать; Михалок – это что теперь в Беларуси, Ирина Халип в рок-н-ролле, что ли?.. И команда вовсе докатилась до самоповторов – послушайте "Рок-пупсы" ("Манифест") и "Нигилист".

Провал. Кризис добрался и до "ляписов" – они с удовольствием отворили громко для него калитку.

Experty.by


ВНИМАНИЕ!

Каждый зарегистрированный пользователь может выставить свою оценку этому диску в течение 15 дней с момента публикации рецензии. На основе оценок зарегистрированных пользователей будет вручена отдельная награда Experty.by по итогам 2009 года.

Чтобы выставить оценку данному диску, достаточно зарегистрироваться и, зайдя на эту же страницу, выбрать нужную оценку в специальном блоке. Вы можете также оставить свой комментарий.

7.41176
Ваша оценка: Пусто Средняя: 7.4 (17 votes)
список проголосовавших по оценкам: 

Чтобы выставить оценку или оставить свой комментарий к этой публикации, войдите в систему. Нам важно ваше мнение!

Или авторизируйтесь посредством:

 

Комментарии

Если Климов

+1
0
-1

Если Климов оценивает альбом уже как социальное явление, а не исключительно музыкальное, то музыканты достигли своей цели. Трибуна занята не зря.
Песни из альбома уже послушал живьем в
Логойске. Остался доволен и записью, но такого заряда как на концерте, конечно, нет.
Отсутствие явно лидирующей песни на диске снижает притягательность.

 

>>>Отсутствие

+1
0
-1

>>>Отсутствие явно лидирующей песни на диске снижает притягательность.
Дык "Болт" жа! Не?

 

Болт? Возможно,

+1
0
-1

Болт? Возможно, но мне так не показалось. Еще вопрос как будет раскручено. Может и станет. "Зорачкам" я тоже не предрекал "всехитовости", однако 1 место на ТГ. Проверю на детях. Что начнут распевать, то и будет заглавной песней (как правило работает).

 

На ТГ половина

+1
0
-1

На ТГ половина песен полное шило. Будь достойные конкуренты - не факт, что "Зорачки" победили бы. Тут скорее люди голосовали за "Зорачки" как за альбом "Манифест" целиком.
Never Trust A Hippy!

 

Отличный

+1
0
-1

Отличный альбом! Парни на "Навальнiце" сожгли публику в пепел.
Вперед миротворцы!

 

Я нават

+1
0
-1

Я нават наўмысна ня стаў чытаць рэцэнзіі экспэртаў, ды й іншых знаўцаў музыкі. Спрабаваў пазьбягаць камэнтараў на форумах і іншых сайтах, каб паспрабаваць адэкватна выказаць сваё меркаваньне. А меркаваньне гэтае зьмянілася ад моманту першага праслухоўваньня.

Што там хаваць: новыя «ляпісы» для мяне сталі сапраўднай зьявай і, ў некаторым родзе, зьмянілі цяперашні сьветапогляд. Я не да канца разумею ўсё тое, што хоча данесьці да нас Міхалок і Ко, я ня ведаю, дзе межы паміж сапраўднымі словамі і прапагандысцкімі заявамі. Але такая мэнтальная правакацыя выклікае ў душы моцную рэакцыю і жаданьне думаць, як бы бязглузда гэта не гучала.

Ацэньваць новы альбом варта нават не з музычнага боку, а з боку лірыкі і чарговых маніфэстаў гурта. Мне спачатку падаўся занадта «чырвоным», але пры дэталёвым праслухоўваньні, я зразумеў, што гэта зусім ня так. Вядома, «левацкасьці» тут дастаткова, але яна натуральная і карысная, я б нават сказаў.

На альбоме пераважаюць кароткі маршавыя рытмы («Буревестник», «Болт»), мэлёдыкі стала яшчэ менш. Але гурту яна зараз і не патрэбная. Затое зьявіліся нечаканыя аранжыроўкі і новыя інструмэнты («Мистер Лох», «Пульс эпохи»), нават вярнуліся забытыя рэгей-матывы («Ружовыя акуляры»).

Альбом вельмі прадуманы і пасьля n-га праслухоўваньня, разумееш, што тут няма прахадных трэкаў. Усё сплецена ў вялікі канцэптуальны маток. Музыкі зусім не баяцца выказваць тое, што думаюць («Свежий ветер», «Красный факел»), не спрабуючы падставіцца пад каго-небудзь.

Калі пачуў першы раз — паставіў бы 5. Зараз стаўлю 9! Трыптых скончаны выдатна! Чакаем, што будзе далей...

 

Культпросвет - вторично

+1
0
-1

По текстам - даже не вторично, а третично после российского социального рока конца 80-х. Вообще ни одной новой мысли или словесного оборота. Язык беспомощен, и не только из-за "ложил на вас свой огромный железобетонный болт". Беда в том, что тексты примитивны и написаны сплошными штампами, уху не за что зацепиться. Уровень КВН или капустника. До сердца слова вообще не доходят - ощущение давно слышанного. В "Ружэвых акулярах" мелодию передрали из знаменитейшего шлягера Боба Марли "No Woman No Cry" 1974 г., слегка переделав его!! (Хоть бы уже не переделывали, а просто использовали. Но нет - переделали!!).

В искусстве главное - новизна. Пушкин - гений, но никому не нужен поэт, ему подражающий. Когда 20 лет назад социальную сатиру создавали Шевчук, Гребенщиков, Цой или "Господин Дадуда"- это было здорово: люди заслушивались, каждое слово проникало в мозг и там билось, потому что оно отражало момент и было талантливо. "Господин Дадуда" меня когда-то просто шокировал, я его всем, кто приходил в дом, крутил (особенно свою любимую остросоциально-сатирическую песню "У нас всё будет - у вас всё будет"), где говорится о том же, о чем поют в "Культпросвете". Причем это именно тот самый жанр социальной сатиры, который 20 лет спустя пытаются беспомощно изобразить в "Культпросвете" банальнейшими примитивными вторичными (даже третичными) текстами. К тому же, как выяснилось, это уже третий их похожий альбом. Только Ляписам, во-первых, нечего сказать миру и стране, а во-вторых - нет таланта, чтобы выразить это классно. Вот и получается самый настоящий "Культпросвет", достойный в лучшем случае сцены ДК деревни Гадюкино.

При всем моем глубоком уважении к Сергею Михалку лично я не могу серьезно относиться к творчеству "Ляписов". Вот радиопередачи "Сашы и Сiрожы" на трасянке, когда они шли, пока их не запретили - это был шок, это было необычно и талантливо, я бы и сейчас их возродил, поскольку это смешно и оригинально. Так до Михалка никто не делал, и вот это - настоящее белорусское искусство, белорусская культура, первичная, а не вторичная, поскольку ни на одном другом языке "Саша и Сiрожа" невозможны. И сатира обличительная притом. Жаль, что этот проект загнулся. Даже не верится, что Ляписы - тот же Михалок, что и в "Культпросвете".

"Ляписы" - это не просто плохо, а ОЧЕНЬ плохо. Но белорусскую культуру нельзя ругать, поскольку она _наша_ :((. Священная корова. Я даже не решусь выложить эту мою "рецензию" в свой блог или подписаться реальным именем - затопчут до смерти за "ненависть к белорусскому". А ведь публично ругать и критиковать белорусских авторов за дело просто необходимо!! Для их же блага. Иначе эта подделка (даже не поделка) и будет считаться белорусской культурой, а ее авторы будут считаться выдающимися артистами и почивать на лаврах. Ругать вас надо за "Культпросвет", батенька, ругать! Я пишу это, потому что уверен, что Ляписы, разозлившись на меня, в состоянии подняться выше уровня "Культпросвета" и создать нечто более стоящее. Удачи вам, ребята!

 

Саша и Сірожа

+1
0
-1

Саша и Сірожа не загнулісь, на Белсаце іх круцяць, і яшчэ на адным з музычных каналаў.А "Культпрасвет" проста трэба было бонусам ў Маніфест сунуць, тады б гэта ўсё інакш ўспрымалася. Чакаем два гады...

 

Альбом

+1
0
-1

Альбом пачынаецца з вокладкі, і Міхалок на ёй у вобразе Маякоўскага бязьмерна сур’ёзны, нечым заклапочаны і нават абураны – відавочна, несправядлівасьцю навакольнага сьвету, у якім лірычнага героя катуюць адначасова тлустыя капіталісты з Макдоналдсу і хунвэйбіны з бальшавісцкімі агітатарамі пад звон курантаў. “О России думаешь?” – Да как же о ней не думать!

Ставіш музыку і пачынаецца. На арэхі дастаюць усе: і правыя, і левыя, і верхнія, і ніжнія. І быццам лаецца, а чаго канкрэтна, няясна, і крытыкуе, і таксама – як з брандспойта па ўсіх і ні па кім. Да таго ж, немагчыма пазбавіцца ад уражаньня, што ўвесь гэты анархізм напускны, фішка такая. Эфэкт узмацняецца яшчэ і манерай выкананьня, яна, у прынцыпе, і Міхалка не памянялася з ранейшых часоў, у яго выдатна выходзіць крыўляцца і забаўна шапялявіць – усё выглядае, як клаўнада, і гэта цяжка ўспрымаць сур’ёзна. І без таго размазаныя вастрыня і сацыяльнасьць губляюцца за Міхалком-комікам.

Але ўсё гэта было б нястрашна, каб Ляпісы гралі цікавую арыгінальную музыку. Вось толькі гэтага няма. У чым немагчыма ім адмовіць, дык у тым, што яны злавілі драйвовую фішку, якая многім падабаецца, і якую яны эксплюатуюць вось ужо трэці альбом. І новыя песьні ўспрымаюцца, як простая дакамплектацыя старога набору. І адмаўляцца ад яе, відаць, ня хочацца, бо плён жа прыносіць. Хоць і чуюць, я думаю, ад многіх, што падзаежджана ўсё гэта ўжо. Пытаньне ў тым, што будзе раней – знойдуць нешта новае ці канчаткова надакучаць усім.
--
http://last.fm/user/pauluk_dunaj

 

Загадзя было

+1
0
-1

Загадзя было вядома, што знойдзецца шмат людзей, якім "Культпрасвет" не спадабаецца. І, галоўнае, загадзя было вядома, якія ў іх будуць аргументы. Няшчырасць/камерцыялізаванасць/поза з аднаго боку і другаснасць/самапаўтор з другога. Шчыра кажучы, мне тое не перашкаджае. На альбоме ёсць і хутчэй сцёбна-модныя песні, і яўна сур'ёзныя і шчырыя (ну не веру я, што "Красный факел" - дань нейкай кан'юнктуры), і самаіранічныя, якія я вельмі люблю. Можа толькі не хапае якой лірычнай, узроўню "Аганькоў" з "Капіталу". З музычнага боку, так, не надта адрозніваецца ад папярэдніх, але і не дакладна паўтарае. Зрэшты, поўна гуртоў, якія дзесяцігоддзямі граюць тое самае. Карацей, як для мяне - удалае заканчэнне трылогіі, ні ў чым не слабейшае за два папярэднія дыскі. І, як казаў сам Сірожа, галоўнае не забывацца, што Ляпіс - сучасная псіхадэлічная клаўнада. Тады ўсё становіцца на свае месцы.
---
http://www.last.fm/user/MShmel

 

RSS

RSS-материал

награды Experty.by

рецензии и аудиозаписи

алфавитный каталог

  • более 350 альбомов
  • онлайн-прослушивание
  • описания и рецензии
  • ссылки на легальное скачивание

Последние комментарии

 
 
Developed by Lynxlab.net