О проекте

Людмила Исупова "Раритет" (+аудио)

 
7,50
февраль, 2011
Вигма

Ретроспектива творчества единственной певицы, которая была участницей ансамбля "Песняры", охватывает записи 1979-1991 годов.

0:00
0:00

инфо

Музыка: Э.Зарицкий (1), Л. Исупова (3,4,5,10,12,19), В.Иванов (6,11,14), народная (7,8), П.Теодорович (9), В.Дорохин (13), В.Будник (15,20), И.Лученок (16), С.Баландин/Л.Исупова (17,18)

Слова: Е.Виноградов (1), А.Душечкин-Климов (3), Ю.Мориц (4), П.Ламан (5), В.Некляев (6,13,15), народные (7,8), Н.Зеновьев (9), К.Буйло (10,12), Л.Якубович (11), Т.Дзюба (14), А.Буравкин (16), С.Баландин (17,18), О.Жуков (19), П.Бровка (20)

Обработка Л.Исуповой – 2,7,8

С оркестром А.Бурштейна (1,6,11,14,15), с оркестром А.Бурштейна + Ласвида (2), с оркестром М.Финберга (3,4,5), с группой С.Толкунова (7,8), с оркестром А.Гилевича (10,12), с оркестром Б.Райского (13,16), с оркестром А.Володчинского (20)

17,18 – фрагменты рок-оперы "Агнион и Диада"

19 – за роялем автор – звук снят с видео; Белгосфилармония, Минск, 2008

Компиляция – Сергей Баландин
Remastered – SB Studio, Минск, 2003

где взять

Приобрести диск в магазинах Минска и других городов – список.




мнения экспертов

Сергей Будкин

оценка: 8,00

Дыск з абраных песень спявачкі, якая ўвайшла ў гісторыю як адзіная жанчына, якая была ў складзе "Песняроў". Гэтая складанка вяртае з небыцця сапраўдную поп-зорку, якая пры іншых варунках магла бы стаць беларускай Лайзай Мінелі.

Праглядаючы біяграфію спявачкі, прыходзіш да высновы, што пры яе вялізарным таленце ёй татальна не шанцавала. Чатыры гады яна працавала ў складзе "Песняроў", але нібыта выкрэслена з гісторыі ансамбля: на агульным здымку на кружэлцы "Вологда" Людміла прыкрытая літарай "С", а праграма "Песня пра долю", дзе яна напоўніцу раскрываецца як вакалістка, дагэтуль не выдадзеная цалкам. Яна была першай выканаўцай песні "Малиновка", але гэты запіс быў знішчаны. Яна працавала ў адным біг-бэндзе з Ларысай Долінай, але ўсясавецкая папулярнасць да яе не прыйшла. Яна нават у адным фільме з Людмілай Гурчанкай здымалася, але з акторскай кар’ерай таксама не склалася. Яна выканала сотні кампазіцый, але ў дыскаграфіі дагэтуль мела толькі адзін міньон, выдадзены на "Мэлодыі" у 1980 годзе.

Укладальнікі дыску парупіліся, каб сабраць усе магчымыя яе запісы, зробленыя ў асноўным ў 70-80-х гадах. Ісупава тут прадстаўлена як спявачка вялікіх магчымасцяў, якой скараецца ўсё – ад просьценькай эстраднай песенькі да маштабных жанраў, як рок-опера. Непаўторны савецкі джаз-саўнд і такі чысты і поўны надзеяў голас спявачкі. Творы ў яе выкананні "Немое кино" і "Ковбойская" нібы з мюзікла ўзятыя, апрацоўкі беларускіх народных песень "Яшчэ куры не спалі" і "Вечарочак" і праз больш чым 20 год слухаюцца зь цікавасцю. Не меншы інтарэс выклікаюць беларускамоўныя балады і джазавыя рэчы на вершы Канстанцыі Буйло, Пятруся Броўкі і маладога паэта Уладзіміра Някляева. Шкада, што ў дыск не ўвайшлі кампазіцыі ў выкананні Людмілы з "песняроўскіх" "Песень пра долю". Нядаўна, на 40-годзе ансамбля яна згадала твор з гэтай рок-оперы – "Плач жонкі", які бліскуча выканала. Гэты дыск мае вялікую каштоўнасць, бо ў ім частка гісторыі беларускай савецкай музыкі.

Budzma.org


Олег Климов

оценка: 8,00

Жаль, конечно, что эта артистка, с потрясающим голосом, широченным вокальным диапазоном, вольготно чувствующая себя в любой музыке – эстрада, кантри, джаз, рок – широкой публике почти неизвестна. Да и узкая знает ее в основном по периоду, связанному с работой в "Песнярах". Отчего так получилась – наверное, об этом можно и книгу написать, полную драматических глав.

Не знаю, насколько тут была велика зависть коллег и не милость чиновников от культуры, собственный непримиримый характер и базирующаяся на большом таланте самодостаточность, но Людмила оказалась практически вычеркнутой из истории белорусской популярной песни. В чем-то ее творческая судьба напоминает мне жизненный путь потрясающей российской исполнительницы Жанны Рождественской (кстати, их голоса и чем-то похожи!), остающейся в памяти въедливых меломанов в качестве певицы, записавшей достаточное количество шлягеров, звучащих в кинокартинах. И просто чудо, что издана пластинка, в которую вошли собранные по крупицам треки, к которым приложила свое искусство Исупова.

Вот ведь, и хитов на пластинке нет, однако слушаешь и наслаждаешься – были люди, что умели петь, а не склеивать в единую фонограмму кусочки пробормоченных фраз. И не так много махровой советской эстрады. Но даже в этом случае насколько естественней те, тридцатилетней выдержки аранжировки, вроде бы и простенькие, нынешних навороченных на компьютере штамповок. "Матылi".

Experty.by


Дмитрий Безкоровайный

оценка: 7,00

В истории современной белорусской музыки немало пробелов, которые могла бы восполнить отстройка национального самосознания и связанный с ней интерес к национальной культуре на всех уровнях. Но в нашем случае даже через двадцать лет после объявления независимости этот процесс находится, по сути, в зачаточном состоянии. Если уж выходившие на винилах золотые записи "Песняров", "Верасов" и "Сябров" можно найти только в любительских копиях в Интернете, то что говорить о тех артистах, которым не посчастливилось прославиться на весь СССР и выпустить заветную пластинку? Между тем среди них были настоящие звезды, которых знала вся Беларусь – Тамара Раевская, Светлана Кульпа и ряд других имен. Их записи есть в архивах, но ничто не вечно на ветхих пленках.

В силу тех или иных причин Людмила Исупова не стала звездой первой величины, но все же она работала на самом что ни на есть серьезном уровне – достаточно упомянуть "Песняры", где певица в 1976-1979 годах исполняла одну из главных ролей в рок-опере "Песнь пра долю" на стихи Купалы, и московский биг-бэнд "Современник" под управлением Анатолия Кролла, где она конкурировала с молодой Ларисой Долиной.

Подборка записей получилась достаточно представительной и разноплановой – от конца 70-х, когда Людмила начала сольную карьеру, до начала 90-х, когда она отошла от музыки. Доминирует мелодичная, но достаточно консервативная даже по меркам тех времен советская эстрада на русском и белорусском при участии известных оркестров – Александра Бурштейна, Михаила Финберга, Анатолия Гилевича, Бориса Райского. Находится тут место и серьезной лирике ("Млечный путь"), и игривым песням ("Ты уж прости"), и монументальным патриотическим зонгам ("Як тры гусі"). Любопытно, что даже такая музыка на белорусском звучит более проникновенно (особенно "Збіраю шолахі", "Ты думаў пра мяне", "Матылі").

Разноплановость вокала Людмилы Исуповой лишний раз демонстрируют номера в духе советских киномюзиклов ("Немое кино", "Ковбойская") и джазовые моменты ("Глубина", "Ты уж прости"). Но все же больше всего в ее исполнении впечатлили обработки белорусских народных песен ("Яшчэ куры не спалі", "Вечарочак"), где, кстати, певица выступила еще и в роли автора аранжировок (для ряда других песен она также написала музыку).

К сожалению, нет здесь записей Людмилы в составе "Песняров" – "Песнь пра долю" с ее участием не была зафиксирована в студии, а на единственной сохранившейся концертной записи (которая, насколько известно, осыпалась несколько лет назад) пела дублерша Ольга Хиженкова. Нет здесь и самой первой версии знаменитой "Малиновки" "Верасов" с ее участием – фонограмма была утеряна. Но даже без них это достойная ретроспектива творчества певицы.

Experty.by


Дмитрий Подберезский

оценка: 7,00

Вельмі цікава было паслухаць тыя запісы, якія ў асноўным рабіліся ў 70-80 гады мінулага стагоддзя. Міжволі параўноўваў іх з тым, што робяць калегі Людмілы па папсоваму цэху сёньня. І, шчыра кажучы, параўнаньні тыя былі не на карысьць апошніх.

Такое ўражаньне, што тады многія (Людміла – не выключэньне) сьпявалі больш артыстычна, больш шчыра і значна менш "пластмасава". Дый мэлёдыі надавалася куды больш увагі. Безумоўна, многае са зьмешчанага ў гэтым альбоме сёньня гучыць крыху музэйна, састарэлі і аранжаваньні, і ўласна агульная музычная эстэтыка тых часоў. Аднак такія песьні, як "Немое кино", "Осень весны" – гэта ў пэўным сэнсе цяпер школа для актуальных "зорак", узор, калі хочаце, як неабходна ставіцца да выкананьня і адбору для яго твораў.

Ды што казаць – было?! Канцэртны запіс песьні "Глаза друзей" відавочна ілюструе, што і сёньня Людміла Ісупава ў вельмі добрай вакальнай форме. Паклічце яе на які музычны рынг! І я не гарантую, што перамога будзе за больш сучаснымі і актуальнымі выканаўцамі.

Паказчыкам шчырасьці для мяне асабіста зьявілася выкананьне народных песень. Аранжаваньні, безумоўна, амаль безнадзейна састарэлі, аднак гэта па-ранейшаму – слухаецца! Вялікім плюсам да ўсяго зьяўляецца акампанэмент: часьцей за ўсё гэта сапраўдны бэнд, часам з выразнымі праджазаванымі аранжаваньнямі з удзелам прызнаных майстроў мінулага: Аляксандра Бурштэйна, Анатоля Гілевіча, Барыса Райскага.

Хоць, канешне ж, падобнага тыпу кампіляцыі (аўтар гэтай – паплечнік Людмілы апошняга часу Сяргей Баландзін, голас якога гучыць у фрагмэнтах з рок-оперы "Агнион и Диада") рэдка калі бываюць роўнымі. Іх задача ўсё ж – даць агляд зробленага артыстам за шмат гадоў. А з тых часоў, як правіла, запісаў зьберагаецца ня так і шмат і часам не самае лепшае. Вось і тут, як мне падалося, песьня "Глубина" ўсё ж не надта стасуецца да голасу Людмілы, сьпяваецца яна цяжкавата і не заўсёды, як падалося, інтанаваньне выпадае лепшым чынам.

А ўвогуле атрымаўся цудоўны дакумэнт з гісторыі беларускай папулярнай музыкі, прадстаўнікоў яе жаночай паловы, якая была пазначана яшчэ імёнамі Сьвятланы Кульпы, Тацьцяны Арлоўскай, Натальлі Бярнадцкай, Людмілы Парамонавай. Яны таксама даволі шмат зрабілі. Аднак не для кожнай зь іх, на жаль, адшукаецца свой Сяргей Баландзін...

Experty.by


ВНИМАНИЕ!

Каждый пользователь может выставить свою оценку этому диску в течение 15 дней с момента публикации рецензии. На основе оценок зарегистрированных пользователей будет вручена отдельная награда "Experty.by" по итогам 2011 года.

Выставить оценку можно зарегистрировавшись на Experty.by ИЛИ залогинившись на сайт с помощью данных вашего эккаунта на любой из следующих социальных сетей: Facebook, Вконтакте, Livejournal. Затем зайдите на эту же страницу и выберите нужную оценку в специальном блоке. Вы можете также оставить свой комментарий.

поп, эстрада
8.25
Ваша оценка: Пусто Средняя: 8.3 (4 голосов)
список проголосовавших по оценкам: 

  
оценки пользователи
9 ngoro, ipodq
8 Damian Durman
7 MShmel

Чтобы выставить оценку или оставить свой комментарий к этой публикации, войдите в систему. Нам важно ваше мнение!

Или авторизируйтесь посредством:

 

Комментарии

Фортепиано и духовые!!!

+1
0
-1

Вот он! Утерянный(надеюсь, не без возврата) инструментарий! Живое фортепиано! Сыгранная духовая пачка! Клевая работа баса с барабанами! Инструментарий оправдан!

 

Малиновка

+1
0
-1

А как бы послушать песню "Малиновка" в ее исполнении? может, где-то сохранилась эта запись?

 

RSS

RSS-материал

награды Experty.by

рецензии и аудиозаписи

алфавитный каталог

  • более 350 альбомов
  • онлайн-прослушивание
  • описания и рецензии
  • ссылки на легальное скачивание

Последние комментарии

 
 
Developed by Lynxlab.net