Альбом кавераў на сусветныя рок-хіты ў сярэднявечнай стылістыцы, запісаны на сабраныя праз краўдфандынг грошы і выдадзены ў ЗША.
Ілля Кубліцкі – лютня, цыстры
Алесь Чумакоў – вакал, гуслі, цыстра, рэбек, сярэднявечныя жалайкі, колавая ліра, тромба марына
Марыя Шарый – флейты, сярэднявечныя жалейкі
Зміцер Сасноўскі – дуды
Сяргей Тапчэўскі – барабаны, перкусія, бэк-вакал
Аляксей Войцех – барабаны, перкусія
У запісе таксама прымалі ўдзел:
Андрэй Апановіч, Віталь Кулеўскі – бэк-вакал
запіс – Віталь Кулеўскі на студыі Sunflowers, Мінск
звядзенне і майстэрынг – Юрый Гарачка
дзе ўзяць
Набыць CD (digipack) на канцэртах.
Набыць digital-версію на Bandcamp.
Сацсеткі: Facebook, VK.com.
меркаванні штатных экспертаў*
Мікалай Янкойць
адзнака: 7,00
Упэўнены, "Стары Ольса" цалкам апраўдаў надзеі сваіх бэкераў з Kickstarter: "Medieval Classic Rock" – запіс вельмі якасны, упэўнены і граматны. Найлепш тут гучаць эпічныя нумары: "One", з якога пачаўся ўвесь сыр-бор, "Child in Time" і "Iron Man", нібыта створаны для сярэднявечнай аранжыроўкі. І ўсё ж ёсць адно вялізнае "але": гэты дыск – проста альбом кавераў, і нічога больш. Ідэя – шыкоўна, увасабленне – добра, выкананне – вельмі добра, аранжыроўкі – выдатна, творчы складнік – практычна адсутнічае. Думаю, калі б на дыску было больш красоверных нумароў накшталт апошняга, сярэднявечна-гранджавага (даўно вядомага прыхільнікам гурта і нарэшце якасна запісанага ў студыі), альбом загучаў бы значна цікавей. А так – "Medieval Classic Rock" атрымлівае ад мяне сямёрку і намінацыю "Забава года".
Experty.by
Зміцер Безкаравайны
адзнака: 7,00
"Стары Ольса" записали образцовый кроссоверный альбом, чего в Беларуси вроде как и не было до сих пор. А уж с международным резонансом тем более. Самой большой ошибкой было бы слушать этот диск, как альбом "Старого Ольсы" и в сравнении с другими дисками этого замечательного коллектива. Но нет – это просто набор поп-хитов в средневековой стилистике. Легких, бойких и где-то прямолинейных, которые надо слушать в умеренно дурашливом настроении, притопывать и прихлопывать, подпевать – радио "Рыцарь FM". Да, можно было записать еще пару песен и чуть добавить разнообразия – попробовать женский вокал или еще какие-то отступления от основной линии. Хотя бюджеты и дэдлайны, боюсь, не оставляли музыкантам шанса. Тем не менее, этот диск сделает для рекламы Беларуси больше, чем многие инициативы наших министерств. Главное, чтобы группа поняла, что даже тур по США – это не предел и продолжала продвижение диска.
Experty.by
Ягор Цывілька
адзнака: 6,00
Кампанія вакол альбома сярэднявечнага класічнага рока стала паспяховым піяр-ходам каманды з загадзя вузкай спецыялізацыяй і, адпаведна, абмежаванай аўдыторыяй. Але поспех не заўсёды роўны якасці і арыгінальнасці. І менавіта з апошнім у гурта выявіліся пэўныя складанасці. "Стары Ольса" прайшоўся па хітах рок-легендаў усіх часоў ад The Beatles да RHCP, перапісаўшы іх ва ўласным, ужо фірмовым стылі, але захаваўшы пазнавальнасць. Атрымаліся арыгінальныя каверы, якія выйгрышна глядзеліся б на трыб'ют-альбомах гэтых гуртоў. Сабраныя ж разам, трэкі дэманструюць, што і арыгінальнасць можа быць аднабаковай. Ад песні да песні – прыкладна адное і тое ж, толькі на апошніх кампазіцыях, дзе з'яўляюцца новыя падыходы (інструментал "Ob-La-Di, Ob-La-Da" ды сумесчаны "Ai Vis Lo Lop/Smells Like Teen Spirit"), цікавасць вяртаецца. Усё ж рубіць сярэднявечную музыку з рок-драйвам у "Старога Ольсы" атрымліваецца захапляльней, чым упісваць сучасны рок ў старажытнасць.
Experty.by
Конрад Ярафееў
адзнака: 6,00
Понятно, как все это начиналось: классический рок, вставленный в качестве шутки в концерты реконструкторского поп-фолка – благо, аудитория таких концертов часто по совместительству фанаты волосатых парней с гитарами, запрос со стороны слушателей, сбор средств, переделка музюмора в полноформатный альбом. Чем кончилось – тоже не то, чтобы сюрприз. Шутки, вырванные из контекста, перестали быть смешными, никакого нового музыкального измерения материал не получил, и в итоге имеем в лучшем случае – фан-сервис, в худшем – банальный китч. Альбом, безусловно, обладает некоторым коммерческим потенциалом, в том числе и за рубежом – смотри выше про совпадение аудиторий, но интересен разве что в качестве циркового номера, этакой музыкальной эквилибристики. Ну да, "Highway to Hell" можно сыграть на лютне и жалейке. И что?
Experty.by
* Рэцэнзіі, адзнакі і каментары аўтараў праекта не прэтэндуюць на праўду у апошняй інстанцыі, а толькі адлюстроўваюць меркаванні канкрэтных людзей і з'яўляюцца спосабам ініцыяваць праслухоўванне запісаў, а таксама іх далейшае абмеркаванне. Больш падрабязна.
УВАГА!
Кожны карыстальнік можа паставіць сваю адзнаку гэтаму дыску цягам 15 дзён ад моманту публікацыі рэцэнзій. На падставе адзнак актыўных зарэгістраваных карыстальнікаў (якія ацэняць не менш за 15% альбомаў каляндарнага года) ўручаецца асобная ўзнагарода прэміі Experty.by – "Прыз народных экспертаў". Адзнакі карыстальнікаў уплываюць на размеркаванне прызоў і ў іншых намінацыях.
Паставіць адзнаку можна зарэгістраваўшыся на Experty.by АЛЬБО здзейсніўшы ўваход на сайт з дапамогай экаўнта на сацсетках: Facebook, VK, Livejournal. Пасля гэтага зайдзіце на тую ж старонку і пастаўце адзнаку ў адмысловым блоку. Вы таксама маеце магчымасць пакінуць свой каментар.
список проголосовавших по оценкам:
Комментарии
3/10
Беларусь в последнее время переживает бум кавер-бендов. Ни одна "бахатая" свадьба или корпоратив без них не обходится. Более того, даже группы исполнявшие авторский материал перепиливаются в кавер-бенды. Это печально.
Данный "продукт" "удивляет" в первую очередь не самим фактом схалтуривания вроде бы самобытной группы, а подбором каверов - крайне поверхностный и банальный выбор всем известных песен, разве что "Smoke On The Water" не хватает. Сыграно это все, так как будто музыкантов заставили это сделать. Ни драйва, ни изюминки. Спасает ситуацию только превосходное качество записи и обилие аутентичных инструментов.
Крым. Коктебель. Кафе
Крым. Коктебель. Кафе "Калипсо". Черное море и красный портвейн. Музыканты джемят, шутят и портвейн. Вот это туда. И на бис.