О проекте

Сябры "Произведения Игоря Лученка"

 
syabry-luchenok.jpg
4,75
сентябрь, 2008
Вигма

Сборник песен композитора Игоря Лученка в исполнении ансамбля "Сябры" охватывает произведения с 1977 по 2006 год, среди них оригинальные версии и обновленные записи.

1. Полька беларуская (1993)
2. Кася (1977)
3. Пілы-ножніцы (1997)
4. Світанак (1980)
5. Спатканне (1987)
6. Беларусь - мая маці (1994)
7. Дажынкі (1996)
8. Калинушка (1992)
9. Высокие звезды (1979)
10. Возьмите нас в стройотряды (1979)
11. Россия - Беларусь (2006)
12. Жытнёвы звон (1992)
13. Пакінутая вёска (1991)
14. Роднаму краю (1993)
15. Авэ, Марыя (1993)
16. Альтанка (2006)
17. У бацькоўскім кутку (1993)
18. Трэба дома бываць часцей (1986)
19. Венский вальс (1985)
20. Белы бусел (1985)

мнения экспертов


Дмитрий Безкоровайный

оценка: 5,00

"Сябры" и Игорь Лученок без всякой иронии являются столпами белорусской эстрады. Той, до которой артистам нынешних 75% всю жизнь топать. Вместе с тем, этот диск я порекомендую лишь заядлым поклонникам творчества обоих представителей данного творческого тандема – слишком разношерстный и, главное, неравноценный материал на нем собран.

Прежде всего, это можно сказать об идеологической стороне проекта. Конечно, диск отражает почти тридцать лет творчества, но даже песни конца 70-х будто принадлежат двум совершенно противоположным ансамблям. Один из них - чуть более эстрадная версия "Песняров" того времени ("Кася", "Світанак"), другой – банальный комсомольский ВИА ("Возьмите нас в стройотряды").

Такая же "кутерьма" периодически характерна и для более современных композиций Игоря Лученка в исполнении "Сябров" – пронзительная национально-патриотическая лирика первой половины 90-х ("Беларусь – мая маці", "Роднаму краю") соседствует с отдающим заказухой гимном белорусско-российским отношениям ("Россия – Беларусь") из времен нынешних. Слушать все эти исторические зигзаги непросто и где-то даже незачем - не ими "Сябры" и Лученок вписали свое имя в историю.

Гораздо хуже, что музыкальном плане диск тоже не радует. Во-первых, почти все аранжировки будто сделаны на одном допотопном синтезаторе. Во-вторых, здесь банально мало заслуживающих внимания композиций. Всего один суперхит ("Полька беларуская") и еще несколько песен, которые в рамках небедного на известные произведения творчества "Сябров" можно отнести лишь к "более-менее заметным" (среди них "Спатканне", "Світанак", "Венский вальс"). Большинство остальных стоит отнести к проходным и для ансамбля, и для Игоря Лученка. Интересны они лишь тем, что найти эти записи до сих пор было очень сложно.

Вне всяких сомнений Анатолий Ярмоленко – артист с большой буквы, он умеет заставить слушать только свой голос, что подтверждается и на данном диске. Но столько недостатков даже ему вытянуть не под силу.

"Experty.by"

Сергей Будкин

оценка: 5,00

"Сябры" заўжды былі майстрамі спалучаць неспалучальнае. Хочаце атрымаць найлепшае ўяўленьне, як можна супярэчыць сабе самому цягам больш чым 30 год – трэ слухаць гэты дыск. Тут сабраныя настолькі розныя песьні, што вы раз і назаўжды пазбавіцеся адназначнага стаўленьня да творчасьці Анатоля Ярмоленкі, Алесі і Ка (дарэчы, хто-небудзь ведае прозьвішча яшчэ хоць аднаго ўдзельніка ансамблю?). "Сябры" пяюць то пра Крывіцкую Пагоню, то пра савецкія будатрады, то апяваюць край словамі Коласа, Цёткі і нават Пазьняка(!), а то раптам зацягваюць "еслі в сердце моём Беларусь, значіт ты в сердце моём, Россія". Бр-р

І кампазытар-загадка Лучанок дзівіць ня менш – абсалютна панурыя і незапамінальныя мэлёдыі, што забіваюць сваёй прымітаўнасьцю тут суседзяць з творамі, да якіх пасуе азначэньне шэдэўр ("Авэ, Марыя" і яшчэ шэраг твораў пачатку 90-х)). У некаторых раньніх песьнях "Сяброў" сапраўды адрозьненьняў ад "Песьняроў" трэба шукаць з лупаю ("Кася"), але бачна, што пад сярэдзіну 80-х "Сябры" пазбавіліся ўплываў арт-року і фолку і сталі чыста на эстрадны шлях, выконваючы забаўляльную ("Полька беларуская"), ідэалагічную, а то і абслугоўваючую (брыдзяціна "Россія-Беларусь" і невыдадзеная тут "Слушай батьку") функцыі.

Так сталася, што спадару Анатолю сьпеўшы ня так даўно пра "бацьку" перакрэсьліў у вачах грамады ўсе свае станоўчыя здабыткі апошніх 30 год. На жаль…

"Наша ніва"


Олег Климов

оценка: 5,00

Песни разных лет, разных обстоятельств записи, некоторые из которых, похоже, даже цифровать/реставрировать не стали, предложив слушателю окунуться в аналогово-виниловые 70-е. В первозданном варианте представлены и поздние треки, среди которых отличающиеся своеобразием композиции 80-90-х, когда чуть ли не весь альбом можно было записать с помощью одного секвенсора.

"Песнярам" удалось перешибить куртуазный ВИА-дух 70-80-х, и не только за счет фолка, но и мастерски безупречным подходом (вкусом) к исполнению советской поп-музыки. Фолк "Сябров" не так интересен, а эстрадное в них уже тяготеет к родной "умца-умца", правда, не вызывающей такое уж неприятие.

"Полька беларуская", "Кася", "Свiтанак", "Калинушка", "У бацькоўскiм кутку", "Венский вальс"...

И несколько предложений вне протокола. Все понятно: Лученок, "Сябры", хочешь – патриотическое тебе, хочешь – веселуха, но лично у меня есть ощущение, что в песнях ансамбля последних лет где-то там на самом втором дне поселилась грустинка, вне зависимости от того, мажорная композиция или минорная. Думается, при всем том видимом телевизионном лоске и якобы вычурной холености, "барин" Анатолий Иванович Ярмоленко – личность... трагическая. Но если трагедия Владимира Георгиевича Мулявина последних лет лежала в области творчества, то у хозяина "сябров" все драматичнее. Возможно, если уж и не с близкими людьми, то наедине с самим собой – он еще тот философ, позволяющий себе раскрываться, не жалеющий ни себя, ни век, который отмерила ему жизнь. Песня про батьку – не основополагающее, не основоопределяющее событие в его творчестве. Это – антитворчество. В памяти Ярмоленко останется поющим "Алесю". И своими печальными, мудрыми глазами.

"Experty.by"


Дмитрий Подберезский

оценка: 4,00

Часам вельмі складана зразумець, навошта выдаюцца падобныя зборнікі. То бок мэта выданьня зразумелая, а вось тое, як яно робіцца, растлумачыць няпроста.

Бо калі б гэта была, прыкладам, анталёгія песень Ігара Лучанка, многае тлумачылася б само сабой. Прыкладам, тое, што ў адзін альбом трапілі запісы розных гадоў. У тым ліку тыя, што былі запісаны больш за 30 гадоў таму, у сувязі з чым гучаць яны цяпер неяк... недарэчна, ці што... Часам нават чуваць і фальш у выкананьні, і яўная недасканаласьць аранжаваньняў ("Дажынкі", напрыклад), якія й танных кабаках у нашы дні недапушчальныя. Гітарны пройгрыш у "Пакінутай вёсцы" наогул не нясе ў сабе аніякага сэнсу. Таму, як на добры лад, многія песьні менавіта для гэтага альбому варта было б перазапісаць і ў новай тэхнічнай якасьці, і з абноўленымі аранжаваньнямі. Як бы той жа "Сьвітанак".

Але маецца тое, што ёсьць. Гадзіна 15 хвілін музыкі, праслухаць якія – добрае выпрабаваньне для арганізму. Тэматычная, музычная стракатасьць 20 трэкаў надзвычайная, у альбом патрапілі песьні, якія й у тыя гады выконваліся нячаста, а цяпер выглядаюць нейкім анахранізмам ("Возьмите нас в стройотряды"). Хто мне растлумачыць, у чым мастацкая каштоўнасьць падобных аднадзёнак? Хоць, зь іншага боку, некаторыя творы раптам набылі ледзь не другое жыцьцё і слухаюцца зноў актуальна, адно што з яўнымі намёкамі ўжо на сучаснасьць ("аб зьніштожаным гэтым краі, дзе нам жыці...").

Небясьпека такіх рэтраспэктыўных выданьняў яшчэ ў тым, што з часам сэнс песенных тэкстаў падлягае пераасэнсаваньню. І тое, што раней яшчэ можна было прымаць як патрыётыку, сёньня выклікае адно саркастычную усьмешку. І калі сапраўднае мастацтва не старэе, дык несапраўднае, зробленае на патрэбу дня, можа скіснуць, як забытае на прыпечку малако. І таму такія песьні, як "Россия-Беларусь" слухаюцца як заказная агітка, а не твор, прадыктаваны сэрцам. Тым больш недарэчна яна ў адным альбоме побач з такімі песьнямі, як "Роднаму краю", "Трэба дома бываць часьцей", тым жа "Сьвітанкам".

І, калі зноў вярнуцца да пытаньня "зборнік ці анталёгія", варта адзначыць, што ў дачыненьні нават да такіх альбомаў варта было б даваць на вокладцы куды больш інфармацыі. Ды хоць бы аб складзе калектыву. Я разумею, што праз "Сябры" прайшло шмат музыкаў, але цікавасьць да асобаў, якія запісвалі тую ці іншую песьню, застаецца. І калі чуеш, прыкладам, голас Дзьмітрыя Смольскага, але ня бачыш ані ягонага фота, ані прозьвішча, робіцца неяк няёмка за выдаўцоў. Разумею, што эканомія. Але культуру выданьня яшчэ ніхто не адмяняў...

"Experty.by"

эстрада
0
Ваша оценка: Пусто
список проголосовавших по оценкам: 


оценки пользователи
0

Чтобы выставить оценку или оставить свой комментарий к этой публикации, войдите в систему. Нам важно ваше мнение!

Или авторизируйтесь посредством:

 

RSS

RSS-материал

награды Experty.by

рецензии и аудиозаписи

алфавитный каталог

  • более 350 альбомов
  • онлайн-прослушивание
  • описания и рецензии
  • ссылки на легальное скачивание

Последние комментарии

 
 
Developed by Lynxlab.net