Танцевальный альбом, на котором певица экспериментирует с uplifting trance и progressive house.
инфо
Музыка: А. Светлов (1,4), С. Липень и В. Пензин (2,5), Н. Богданова (3,12), С.Липень (6,8), И. Лученок (7), О. Елисеенков (9), Э. Ханок (10,13), В. Падуков (11).
Слова: Л. Войтович (2,5,8), Н. Богданова (3,12), Л. Дранько-Майсюк (6,7), Н. Гилевич (10), В. Падуков (11), В. Каризна (13).
Звукозапись – С.Ярмоленко
Автор идеи – А.Ярмоленко
где взять
Приобрести CD в гипермаркетах "Гиппо", "Bigzz", "ProStore" и др. торговых точках – полный список
мнения экспертов
Дмитрий Безкоровайный
оценка: 6,00
В последние несколько лет Алеся не то чтобы исчезла с поля зрения публики, но ничего особо заметного на музыкальном фронте не предпринимала. С одной стороны везде активно светился ее сын – DJ Анатоль. С другой – свою роль (и эмоциональную, и организационную) наверняка сыграл развод с мужем, продюсером и композитором Сергеем Липенем.
На новом диске певица попыталась сделать так, чтобы новая глава в личной жизни совпала с новой главой в жизни творческой. "Одна ночь в Минске" – это танцевальный альбом, который состоит преимущественно из обновленных версий хитов Алеси разных времен и новых песен. Есть даже песня "Жаўраначка", с которой она дебютировала на большой сцене двадцать лет назад.
В буклете крупным шрифтом указано, кому принадлежит идея диска (то ли Анатолию, то ли Алесе Ярмоленко), кто отвечал за "звукозапись" (Святослав Ярмоленко, брат Алеси), а вот про автора большинства аранжировок, которым является белорусский DJ Алексей Светлов (он когда-то делал ремиксы на "евровизионную" песню Петра Елфимова), ни слова. Впрочем, на обложке и порядок песен дважды перепутан – вряд ли специально. Ну и сам дизайн будто из дремучих 90-х.
Надо отметить, что как раз аранжировщик свою работу сделал хорошо. Релиз по белорусским меркам очень любопытный даже несмотря на все неизбежные огрехи и то, что доминирующая здесь транс-стилистика с момента своего появления в 90-х годах в общем-то никогда не была музыкой для критиков и эстетов. Строго говоря, это достаточно примитивная электронная танцевальная "попса" с регламентированной частотой ритма и характерным построением синтезаторных партий.
Достаточно радикально решены новые композиции "Одна ночь в Минске" и "Мы будем вместе", написанные Светловым. Роль самой Алеси тут минимальна – певица повторяет шепотом всего несколько слов. Получился в меру современный поп-транс, но характерная партия фортепиано неизбежно отсылает к хитам популярного в 90-х итальянца Роберта Майлза. В общем, над сочинением собственных композиций Алексею еще надо поработать.
А вот ремиксы у Светлова получаются лучше. Не нарушая структуру песен, он добавил в них характерной ритмики и синтезаторов, переставив таким образом эстрадные композиции Алеси на электронные (транс, хаус, нео-электро) рельсы. Заодно ему удалось привести разношерстные в оригинальных версиях песни (например, "Золотой DJ" и "Полька беларуская") к общему знаменателю, в котором проглядывают влияния DJ Tiёsto, Benny Benassi и прочих современных героев танцпола. Вот только шумом публики на стыках и по ходу звучания песен не стоило злоупотреблять.
От правила ограниченного вторжения в оригинал аранжировщик отошел лишь дважды и оба раза успешно – навязшая на ушах "Птицы мои птицы" превратилась в заправский трансовый гимн, а дебютная для Алеси "Жаўраначка" – в интеллигентный дип-хаус со звоном минской ратуши и забавным приветом для Moby, Линча и Бадаламенти (переслушайте "Go"). Я бы даже сказал, что это и есть самые интересные треки диска. Остается гадать, выдержал бы Светлов планку, если бы пошел по этому пути и в других треках.
В противовес всем экспериментам (перестраховка?) Алеся включила в альбом (что-то в основную часть, что-то в бонусы) несколько чистых эстрадных номеров – "Истосковалась", "Я все еще помню", "Уж замуж невтерпеж" и совершенно жуткую "Салавей спявае" в дуэте с безголосым Борисом Моисеевым. Эти песни ставят большой и жирный знак вопроса в том, зачем вообще было заниматься всеми экспериментами, если вот прямо тут же издавать ТАКОЕ.
Experty.by
Олег Климов
оценка: 6,00
"И кто же это у нас поет такой, что за женщина-вамп?" – спросил я сам себя, разглядывая обложку, на которой была изображена роковОго вида исполнительница. "Тю, Алеся! – удивился я, прочитав имя. – Вот тебе и попса, с ее блестками и кружевами. Видимо, и треков стоит ждать необыкновенных". И не ошибся. Uplifting trance с progressive house! Ну, солистка "Сябров", ну, удивила того, кто воспитывался на ее нежных песнях про вечные любовь и нелюбовь!
Действительно интересно и необычно. Такой симбиоз узнаваемых голоса и лирики и временами совсем не попсовой, в меру навороченной музыки. Если бы это был никому неизвестный проект, с другим вокалом, думаю, он бы наделал больше шороха в наших "палестинах". А так, скорее, пластинка будет вызывать чувство легкого недоумения: зачем раскрученному персонажу был нужен этот эксперимент? Но ведь удался! Клубная музыка, которую не надо делить на треки, а следует впускать в себя целиком – ночным, длинным трипом. В общем, прослушав альбом, не удивлюсь, если узнаю, что Алеся разговаривает со стульями…
Experty.by
Сергей Будкин
оценка: 5,00
Алеся cінхранізавалася з Depeche Mode. Яны практычна адначасова выдалі альбомы рэміксаў на свае песьні. Дзеля такой падзеі сьпявачка нават пераўвасобілася да непазнавальнасьці. Асабліва ўражвае на вокладцы анімэ-вобраз Вольгі Анатольеўны. Зьява сапраўды рэдкая для нашых краёў, каб наш выканаўца ўзяўся грунтоўна пераасэнсаваць свае творы на танцавальны манер – "Палац" толькі ўзгадваецца. Праўда, у адрозьненьне ад Depeche Mode і "Палацу" Алеся не да тых ды-джэяў зьвярнулася, без разыначкі яны. Бо зрабілі ёй музычку, як ва ўсіх. Першы трэк ("Одна ночь в Минске") відавочна сьведчыць, што тутэйшыя кампазытары дагэтуль знаходзяцца пад моцным узьдзеяньнем ад працы Робэрта Майлза 15-гадовай даўніны "Dreamland". У тым падмацоўвае фактычна песьня-прысьвячэньне творчасьці італьянскага ды-джэя – "Мы будем вместе".
Нямаведама пра якую "адзіную сюжэтную лінію" сьцьвярджаецца на вокладцы дыску. Трэкі ідуць фактычна нон-стопам, але агульнага ўражаньня не ствараюць (хвароба Аўры): правінцыйны дэнс пад Фрыскэ ("Золотой DJ") раптам зьмяняецца мілай і просьценькай песенькай пра ваяводу, якая ў сваю чаргу плаўна перацягае ў сюрны твор пра касмэтычку і першабытнаабшчыны лад (Л. Вайтовіч – паэт касьмічных маштабаў!), славутая візытовачка пра "Птиц" праз накладзеныя апладысмэнты пераходзіць у "Жаўраначку". Дарэчы, ад верша Ніла Гілевіча ў транс-вэрсіі засталася ўласна толькі яго назва. Але гэта годны мог бы быць канец. Тым ня менш, укладальнікам закарцела дабіць альбом бонусамі, якія абсалютна псуюць больш-менш прымальную карціну. Пра дуэт з Маісеевым ня будзем, гэта за межамі дабра і зла, але самая агідная гнюсь – гэта трэк "Уж замуж невтерпёж", такі пошлы і нясьмешны губэрнскі дэнс.
Але будзем справядлівыя, у дыскаграфіі Алесі – гэта лепшы альбом. Галоўныя трэкі – "Крылья", "Каліна-каліна" і "Жаўраначка".
"Тузін Гітоў"
Дмитрий Подберезский
оценка: 3,00
Альбом гэты можна было б назваць і сюрпрызам, калі б гаворка ішла пра нейкі рэбрэндынг сьпявачкі. Але ў тое паверыць нават ня цяжка – немагчыма. Ня той, прабачце, узрост, каб замест "дажынкавай" аўдыторыі пераходзіць у ранг каралевы начных клубных вечарынаў. Ды й няма, як паказвае альбом, з чым пераходзіць.
Цяжка зразумець, навошта ўсё гэта было рабіць. Хіба што з-за нейкіх няўцямных поклічаў моды. Ды матэрыял тады неабходна было браць цалкам новы, арыгінальны, баявы, а не міксаваць тое, што было, ды яшчэ на такім абсалютна ніякім узроўні.
Распачынае альбом "Одна ночь в Минске", нумар, праслухаўшы які, толькі й застаецца разьвесьці рукамі: што гэта? Музыка? Аніяк. Песьня? Прабачце... У той жа стылістыцы зроблена і "Мы будем вместе". Думаю, што нашыя радыёстанцыі зь іх абавязковымі 75 працэнтамі на ўсе лады будуць адбівацца ад таго, каб такое паставіць у ратацыю. Бо варта напрамую сказаць: гэта да музыкі мае мінімальнае дачыненьне.
Наогул, у гэтым альбоме Алеся, якую часам такі можна з большай ці меншай прыемнасьцю слухаць як выканаўцу традыцыйнай папсовай песьні, выступае неяк вельмі ўжо блякла, нават не дэманструючы свае і не такія ўжо багатыя вакальныя магчымасьці. "Крылья", прынамсі, з гэткім жа посьпехам можа прасьпяваць ці ня кожная трэцяя-чацьвёртая дзяўчына з мінімальнай музычнай адукацыяй. І ўжо выключна правальным нумарам выглядае яе дуэт з Барысам Майсеевым, чалавекам, якога сьпеваком можа назваць хіба што прадстаўнік цэху пісьменьнікаў-фантастаў. Бо ён ня проста дрэнна сьпявае – ён аніяк не сьпявае! І, канежне ж, на ягоным фоне Алеся выглядае цалкам няблага.
Гэты яе новы імідж (вамп-гот), мэханічныя, малатворчыя аранжаваньні ідуць уразрэз з тым, што яшчэ можна было неяк успрымаць. Нават вядомыя з ранейшага рэпэртуару песьні ("Каліна-каліна", "Полька беларуская") проста, прабачце, спаганеныя ў імкненьні дагадзіць модзе. У першай, дарэчы, адзіным сьветлым месцам зьяўляецца фартэпіянны пройгрыш, які на фоне ўсяго альбому выглядае ледзь ня як геніяльная знаходка.
Ды й якая мода тут?! Трэба прама казаць: большасьць матэрыялу зроблена прымітыўна! Да таго ж фонам падмешаныя крыкі натоўпу, які, трэба думаць, гатовы ад радасьці і ўзрушэньня разнесьці залу, як тыя падлеткі прадмесьці Лёндану. Гэта ўжо проста дэманстрацыя адсутнасьці густу... Што да агульнага мантажу праграмы, дык у яе ня варта было ўключаць "Я все помню", песьню, якая стылістычна вельмі выбіваецца з усёй праграмы, напрамую адсылаючы да той звыйклай, традыцыйнай Алесі. І адзіная песьня, якая можа запомніцца з усяго альбому, гэта "Истосковалась". Цалкам неблагі, годны нумар!
А цяпер зноў пра "Вигму". Спадарства, у вас у штаце ёсьць рэдактар? Ці хоць бы такі чалавек, які здольны параўнаць тое, што пазначана на вокладцы дыску, з тым, што гучыць? Бо гэтым разам "Вигма" пераплюнула сама сябе: ажно ў двух месцах парадак трэкаў на дыску не супадае з тым, што надрукавана. Відаць, працуе той жа астаткавы прынцып: для "сельскай местнасьці сайдзёт і так"...
Experty.by
ВНИМАНИЕ!
Каждый пользователь может выставить свою оценку этому диску в течение 15 дней с момента публикации рецензии. На основе оценок зарегистрированных пользователей будет вручена отдельная награда "Experty.by" по итогам 2011 года.
Выставить оценку можно зарегистрировавшись на Experty.by ИЛИ залогинившись на сайт с помощью данных вашего эккаунта на любой из следующих социальных сетей: Facebook, Вконтакте, Livejournal. Затем зайдите на эту же страницу и выберите нужную оценку в специальном блоке. Вы можете также оставить свой комментарий.
список проголосовавших по оценкам:
Комментарии
Ну так, никак!
Заглавная песня при должной раскрутке и обработке могла стать фоном для рекламы клубов. Вот и весь альбом.
Алеся - Адна ноч у Менску
Спачатку не звярнуў увагі на гэты альбом, але прачытаўшы супярэчлівыя водгукі спецыяльна уважліва прслухаў альбом цалкам і быў нечакана прыемна здзіўлены! Алеся, брава! Вельмі цікава, сучасна і адначасова лагодна і прыемна! Праслухаў на адном дыханні! Але павінен канстатаваць што вызказванне Зміцера Падбярезскага прадузятае і наогул не аб'ектыўнае (так часта здараецца, калі чалавек сам нічога не можа зрабіць годнае, а ўмее толькі прыніжаць і зневажаць другіх, як быццам ад гэтага ён стане "велічным экспертам"! Сорамна!)
Жадаю Алесе поспехаў і далей працягваць здзіўляць слухачоў. А Зміцеру раю пазбаўляцца ад закамплексаванасці і навучыцца бачыць вакол сябе прыгожае!
Дзякуй вам, за тое, што далі магчымасць дакрануцца да сучаснай Беларускай музыкі, бо фізічна не маю магчымасці набыць яго у сябе у Нью Джерсі.
Даю найвышэйшы бал! 10
Васіль.
(«Беларускі Васілёк»)
10*
Заходзячы ў памяшканьне,
Заходзячы ў памяшканьне, здымайце камуфляж.