Последний полностью новый студийный альбом "Песняров" (2LP) посвящен тематике Великой Отечественной.
1. Вальс
2. Праважала сына маці
3. Война - совсем не фейерверк
4. Баллада о фотокарточке
5. перед атакой
6. Песня о пехоте
7. Рисунок тушью
8. Тальяночка
9. Беларускім партызанам
10. Міша Камінскі
11. Ліст беларускіх партызан
12. Багратион
13. Родная сторонка
14. Баня
15. Тальяночка 2
16. Возвращение
17. Последние залпы
|
мнения экспертов
Дмитрий Безкоровайный
оценка: 9,00
Последний в истории "Песняров" полноценный студийный альбом нового материала получился мощным. Оттолкнувшись от его военной тематики, диск можно спокойно сравнить с лучшими панорамными батальными полотнами из мира изобразительного искусства – настолько он глобален, насыщен деталями и при этом целостен. Именно здесь коллектив смог гармонично реализовать свою страсть к крупной форме и сложной музыке, не забывая при этом о ярких, запоминающихся номерах.
Несмотря на парочку "разрядок", общая атмосфера диска напряженная/минорная, далекая от характерной для многих советских поствоенных песен официозной бравадности/лубочности. Но главное, что этот альбом, в отличие от "Гусляра", не страдает от чрезмерного эстетства. Неожиданные музыкальные ходы и звучания не являются самоцелью, а точно придают нужное каждой песне настроение.
Аналогично с цельностью всего альбома – она достигается не монолитным единообразием музыки (как на все том же "Гусляре"), а помещенным в единый контекст сочетаний различных приемов и стилистик. В одни моменты "Песняры" здесь звучат предельно технично и насыщенно, в другие – легко и мелодично, в третьи – минималистично. Причем исполненная Владимиром Мулявиным под одну акустическую гитару "Перед атакой" леденит кровь ничуть не меньше, чем насыщенная психоделикой "Рисунок тушью".
Несмотря на всю специфичность темы, это действительно монументальная и, пожалуй, самая недооцененная работа коллектива, на которой виден истинный потенциал второго золотого состава "Песняров" (аранжировщики Паливода, Бернштейн, Ткаченко).
"Experty.by"
Сергей Будкин
оценка: 9,00
Фактычна рок-опера пра вайну. Праграму, якую слухаць з усёй "песьняроўскай" спадчыны пэўна складаней за ўсё. Мулявін адмыслова пайшоў на музычнае ўскладненьне ды гукавыя экспэрымэнты, каб стварыць змрочную атмасфэру. Але хутчэй не прыгнечанасьці, а такой суворай нескаронасьці.
Гэтыя песьні (ня ўсе, праўда) пазбаўленыя таго звыклага пафасу, так уласьцівым творам пра вайну. Пра тэксты ня будзем, але аніякай музычнай заштампаванасьці тут няма – проста ня ведаеш, што чакаць ад далейшага трэку, якога разьвіцьця. Ці думаў хто, што "Ліст беларускіх партызан" Барадуліна (з рэчытатывам на адрас Гітлера) ці "Перад атакой" Твардоўскага (з псыхадэлічна адладжанай гітарай) маглі атрымаць такое музычнае ўвасабленьне?
На гэтым дыску няма хіта ў клясічным разуменьні (ну хіба "Тальяночка"), бо перадусім вартасьць гэтай праграме ў яе непадзельнасьці. І яшчэ так выйшла, што гэта апошні поўнавартасны альбом ў "песьняроўскай" дыскаграфіі.
"Experty.by"
Дмитрий Подберезский
оценка: 8,00
Ведаю, што многія лічаць гэтую праграму цалкам замоўленай савецкай уладай, што Мулявіна нібыта абавязалі напісаць нешта такое да 40-годзьдзя Перамогі. Дык вось, мушу абвергнуць гэты тэзіс.
Па-першае, нават савецкая ўлада не магла прымусіць Мулявіна рабіць нешта на патрэбу ідэалёгіі і часу. Не такі ён быў. А лёгкаважкія творы ўключаў у рэпэртуар толькі таму, што сам лічыў гэта патрэбным.
Па-другое, ініцыятыва напісаць гэтую праграму зыходзіла найперш ад яго самога. Уладзімер Скараходаў, які ў тыя гады быў намесьнікам міністра культуры, распавядаў мне, што ідэя выдаць альбом з гэтай праграмай належала ўжо яму. Спадар Скараходаў два тыдні правёў у Маскве і такі выбіў для "Песьняроў" студыю, бо ў плянах "Мелодии" выдаваць гэты альбом не было.
І, нарэшце, трэцяе. Можна нават уважліва не слухаць песьні з гэтай праграмы, каб прыйсьці да высновы, што яны вельмі моцна адрозьніваюцца ад усяго таго, што ў жанры песьні было напісана на тэму вайны. Бо там, дзе звычайна гучаць медныя, ляпаюць літаўры, дзе мажорныя танальнасьці руйнуюць усё навокал сябе, гучаць жорсткія гітарныя рыфы, нерэтушаваная праўда ваенных будняў не прадугледжвае маршавага аптымізму. Тут няма каляровых палотнаў вялікіх памераў, панарам. Тут куды часьцей "Рисунки тушью". "Праз усю вайну" – праграма, сугучная ваеннай прозе Быкава.
Музычныя ідэі ўсіх песень належаць Мулявіну. Своеасаблівы сцэнар праграмы напісаў паэт Валянцін Тарас, якога ўжо дакладна аніхто не назаве піітам савецкай ідэалёгіі. Аднак вельмі істотную ролю ў тым, каб давесьці накіды да ладу, адыгралі многія музыкі групы, якія аранжавалі творы. Гэта і Барыс Бернштэйн, і Ўладзімер Ткачэнка. Дзякуючы ім, музыка набыла насамрэч сучаснае гучаньне, яно ўвабрала, як гэта здаралася й раней у іншых праграмах, актуальныя стылёвыя прыкметы. Дастаткова паслухаць такія песьні, як "Война – совсем не фейерверк", "Баллада" (выдатная вакальная партыя Валерыя Дайнэкі!), "Перед атакой", "Возвращение", каб пераканацца, што напісана і ўвасоблена гэта было аніяк не на замову.
Бо замовы не бывае шчырай. Нездарма былыя ўдзельнікі ансамбля, найперш – "Белорусские Песняры" час ад часу вяртаюцца да гэтых песень. Яны вартыя таго.
"Experty.by"
Олег Климов
оценка: 5,00
Если абстрагироваться от диска не как от концепта, а, принимая его за набор песен, то после этой пластинки студийников, составленных только из нового материала, больше у "Песняров" не будет...
Давайте так договоримся, чтобы не было упреков в кощунстве и цинизме: я рассматриваю этот альбом сквозь призму творчества ансамбля, а не драматического периода – страшного и Великого – в истории СССР.
И эту работу в актив "песнярам" занести я не могу. Понятно, что группа обрела к тому времени такой статус – и профессиональный, и социальный, что подвластно ей должно было быть все: не существовало, вроде бы, для коллектива невыполнимых, неподъемных задач! И "Песняры" решаются на очень и очень сложный шаг, ведь песни о ВОВ для советских людей были (и есть, думаю и надеюсь, для подавляющей части экс-советских) больше чем просто песни. Тут не могло быть неудачи – неудачные песни навсегда исчезали вникуда.
Увы, данный цикл ансамбля, на мой взгляд, постигла сия участь: только как исполненными к памятным датам, связанным с войной, я эти песни представить себе и могу. Ну не вязались они в таком объеме с тем, что из себя представляла группа – эстрадный фолк, не без влияния рока, трогательно относящаяся к белорусской этнической музыке, озорная, лиричная, иногда трагедийная, да, имеющая гражданскую позицию, но – замечательная в этой позиции своими "одиночными выстрелами": в таком контексте музыканты были великолепны, когда касались, в частности, военной тематики. Получилось искренне, прочувственно, с болью, со слезами на глазах и в горле, с эмоциями через край, печально и... весело-задорно. Прекрасна стихотворная основа. Все есть, и "Песняры" подняли этот груз. И... Что с ним делать?..
Наверное, это обязательная страница в летописи ансамбля. Не самая яркая (повторюсь, не об идеологии альбома я говорю, а о художественном замысле, его воплощении и результате). Не думаю, что и сами музыканты П. "на отлично" и однозначно оценивают "Через всю войну". Может, другие исполнители (Кобзон, Лещенко) с таким масштабным проектом попали бы "в десятку". "Песняры" не попали.
"Experty.by"
список проголосовавших по оценкам: