Второй альбом акустического фолк-модерн-коллектива.
инфо
Музыка і словы – народныя
ДЖАМБІБУМ:
Настасся Хмель – гітара, вакал, флейта, перкусія
Ганна Даўгаполава – вакал, перкусія
Ульяна Мініч – вакал, перкусія
Раман Абрамчук – вакал, перкусія, дуда
Дзяніс Жураўлёў – вакал, перкусія, флейта
Павел Абакумаў – вакал, дудкі, перкусія
У запісе бралі ўдзел:
Вова Ліхашапка – перкусія, саксафон, дудкі
Сяргей Бакавец – гітара
Раман Цябут – ударныя
Даша Кадамская – губны гармонік
Аліна – цымбалы
Гукарэжысёр – Сяргей Ціманаў
где взять
Заказ CD (digipack) по телефону (029) 649 08 88 и адресу w1979@tut.by.
мнения штатных экспертов
Дмитрий Подберезский
оценка: 9,00
Давно не приходилось встречать настолько умную, продуманную до мелочей, изящную, тонкую дебютную работу! Группа с загадочным названием "Джамбібум" подготовила программу, которая позволяет ставить коллектив сразу в один ряд с признанными лидерами белорусской фолк-сцены. Главный и несомненный плюс альбома и полная его неожиданность — в не по возрасту зрелых и даже смелых решений аранжировок традиционного репертуара, что и определяет весь творческий облик коллектива.
Впрочем, начинается альбом достаточно традиционным решением веснянки "Жавароначкі". Но уже в "Стукнула-грукнула" обращает на себя внимание не весьма свойственная нашей народной музыке ритмическое решение, основанное на активном применении всяческих ударных. Да еще элементы скэта — что-то вообще новенькое даже для видавшего многое нашего фолк-модерна. Песня "Дзеўкі" по ритмике решена явно в джазовом ключе, благодаря чему она раскрывается во всей красе, будто та самая девка годков в восемнадцать. А тут еще и импровизационная часть в середине, исполненная на, если не ошибаюсь, дудке. Интереснейшая аранжировка! И уж совершенно сшибает с ног тонко решенная в стилистике рэггей песня "Казел" — едва ли самый сильный пункт программы, по форме — нечто вроде маленького спектакля с вплетенной разговорной частью.
Вообще, участники "Джамбібума" не бояться рисковать, порой в смысле аранжировок и общего решения песен шагая, что называется, буквально по лезвию вкуса. Но они не позволяют себе даже поскользнуться, смело призывая на помощь в качестве балансира именно взятые в джазовой стилистике акценты. Нет, джаза как такового в их музыке практически нет, но он присутствует весьма ощутимо, вплоть до откровенно джазового соло на саксофоне в песне "Саколік". Сознательно это сделано или получилось случайно? Скорее первое. Как и применение ориентальных мотивов в песне "Навінка", что было придумано явно с вполне определенной целью. С тем же полетом фантазии решен и прозаический номер программы "Казка", где органично переплетаются скорее всего аутентичные записи и актерская декламация.
Альбом в очередной раз доказывает, что при условии вдумчивого, творческого прочтения народной традиции успех обеспечен. Боюсь сглазить, но у группы есть тот потенциал и дерзость, с которыми в начале 90-х прошлого века "Палац" смело разорвал устоявшиеся рамки исполнения фольклора как явления музейного. "Джамбібум" стряхнул пыль с музейных экспонатов и уверенно вписал их в современный музыкальный контекст.
Правда, мне пришлось как-то слушать "Джамбібум" в концертном варианте, и это выступление особого впечатления, в отличие от альбома, не произвело. Но сценический опыт — дело наживное. Была бы идея. А она у коллектива, вне всякого сомнения, есть!
"Ежедневник", август 2008
Дмитрий Безкоровайный
оценка: 7,00
"Джамбібум", как и многие другие современные коллективы, берут за основу аутентичный белорусский материал, который затем пропускается сквозь сито различных влияний, от этнических (африканские ритмы и инструменты) до современно-музыкальных (джаз, рэгги, рок).
На выходе у "Джамбібум" получился своего рода хиппи-фолк, хотя на парочке песен музыканты заигрывают и с архаичным звучанием. По-научному это, конечно, все тот же world music, только какой-то слегка молодежно-легкомысленный что ли. И в этом есть своя прелесть.
Cтилистически диск очень разный, но звучит все достаточно концептуально и зрело. Можно даже сказать, что альбом сделан на одной волне. Тем кто на нее попадет, гарантировано много позитивных впечатлений, хотя в целом музыке "Джамбібум", на мой взгляд, все же не хватает какого-то развития и яркости.
В целом хороший альбом, но нужно лучше. Тем более, что потенциал коллектива очевиден.
"Experty.by"
Сергей Будкин
оценка: 7,00
Дэбютны дыск ад аднаго з самых цікавых фолк-праектаў апошніх год. "Джамбібум" робіць стаўку на натуральнасьць гучаньня ды наўмысна абыходзіць увагаю здабыткі іншых прадстаўнікоў беларускага фолк-мадэрну. Пры ўсёй шматстайнасьці скарыстаных пры запісу музычных інструмэнтаў (склад гурта сягае 10-12 чалавек!) у песьнях анічога лішняга. Гэты "фолк-аркестр" сапраўды здольны ўвесьці слухача ў транс (пераматвайце на сярэдзіну песьні "Стукнула-грукнула").
Падобна на тое, што інструмэнтальнай частцы "джамбімбумаўцы" надаюць асноўную ўвагу – практычна ў кожным іх творы можна пачуць доўгія інструмэнтальныя адступы, дзе ўжо музыкі даюць волю сваім эмоцыям. Зроблена ўсё лёгка і ненавязьліва, а часам з жартаўлівым адценьнем (песенька пра Казла на рэгі-манер), таму і слухаць гэты альбом як мінімум прыемна.
"NN.by"
Олег Климов
оценка: 5,00
Очередная белорусская этно-формация, набирающая обороты. Причем коллектив набирает ход по дороге, которую проложили не кондовые (в лучшем смысле) фолк-группы наподобие "Троiцы", а всяческие модерн-аутентисты – "Палац" или "Ur’ia", примешивающие к основной составляющей своего творчества всяческие иные музыкальные стилистики, мотивы других народностей, современный звук и технологии.
У "Джамбiбум", в отличие от команд Хоменко и Выдронка, все попроще, с минимальными намеками чужеродного влияния, нет того размаха и шоу, которые у "Ur’ia" чувствуются даже в записи. "Джамбібум" "довольствуется" главенствующим акустичным саундом и упором на голоса. Может, перебарщивая. Может, потому альбом и не слишком ярок.
"Experty.by"
список проголосовавших по оценкам:
Комментарии
бімбум
Цалкам згаджуся з Алегам, што гук больш просты чым у той жа Юр'і, таму асабіста мне слухаць іх троху нуднавата. Першы раз бачыў іх ужывую на вялікай сцэне ў цэнтры Кракава - вельмі не спадабалася. Праз некалькі месяцаў быў на клубным канцэрце: усё так камерна, па сяброўску - вось гэта іхнае. Спадабалася нават пару песен. Але першы альбом мне лепей пайшоў :)
Джамбібум. "Жавароначкі"
Маша Яр. Еўрапейскае радыё для Беларусі
www.euroradio.fm
Напачатку чэрвеня адбылася прэзентацыя новага альбома этна-гурта Джамбімбум “Жавароначкі”. Альбом разнастайны па сваім гучанні, насычаны рознымі музычнымі стылямі і накірункамі, што мне вельмі падабаецца, бо дзякуючы гэтаму і, вядома, не толькі, яго хочацца пераслухоўваць. Музыкі прыдумалі новы музычны стыль і назвалі яго арыентальны соўл альбо арыентальны R&B. Апроч вясёлых і трансавых кампазіцый, на дыску з’явілася аўдыё-казка — своеасаблівы медытатыўна-імправізацыйны аповед пра бусла.
Па агульным настроі альбом “Жавароначкі” адпавядае сваёй назве, то бок асацыюецца з вясной і маладосцю. Песні на дыску, апроч адной, аўтэнтычныя, аднак большасць з іх вясёлыя і жыццесцвярджальныя, што, насамрэч, не надта ўласціва беларускаму фальклору. Напрыклад, песня пра казла не можа не выклікаць усмешкі!
Гурт актыўна эксперыментуе — і гэта добра бачна, калі раптам натыкаешся на такія неспадзяванкі, як выкарыстанне ў аранжыроўках клавішных гукаў, і, больш за тое, кварта-квінтовых хадоў, падобных на ўлюбёнае спалучэнне інтэрвалаў у музыцы кампазітара Стравінскага.
Песня “Юр’я” забірае цалкам у свет старажытнай архаікі, у свет рытуальнага ўслаўлення бога сонца Ярылы.
У наш час модным, і чамусьці неабходным стала для этнічных гуртоў дадаваць да альбома рэміксы ці кавер-версіі. Вось і гурт Джамбібум падтрымаў гэтую ідэю, зрабіўшы рэмікс на загалоўную песню альбома “Жавароначкі”. Мне, напрыклад, гэтая версія песні нагадала вядомую “Вэсначуху” гурта “Юр’я”. Тым не менш, гэты факт ніякім чынам не ўплывае на цікавасць і добрую якасць рэмікса.
І яшчэ хочацца звярнуць увагу на тое, што гурт заўсёды ўражвае сваёй тонкай энергетыкай, выдатнымі вакальнымі пачкамі, што, безумоўна, праслухоўваецца ў альбоме, і непарушным пазітывам.
БЕЛАРУСКІ ПОСТ-ФОЛК: ПАКАЛЕННЕ NEXT
Святлана Уланоўская.
“Беларускі пост-фолк” – даволі адметная з’ява ў нацыянальнай музыцы неакадэмічнага фармату. А вызначэнні кшталту “неафолк”, “этна-авангард”, “фолк-мадэрн”, “этна-ф’южн”, “паган-метал”, “этна-джаз”, “фольк-рок” – сведчаць яшчэ і пра яе разнастайнасць. Прыстаўка ж “пост-” мне падаецца вельмі сімвалічнай. За ёй – адчуванне традыцыі, наяўнасці пачатковай кропкі і нон-фінальнага развіцця.
Сапраўды, калі творчасць такіх патрыярхаў, як “Палац”, “KRIWI”, “Юр’я”, “Троіца” (статус “Патрыярха патрыярхаў” належыць, канешне ж, славутым “Песнярам”), можна параўнаць з каранямі, глыбока пушчанымі ў фальклорную глебу, то этнаэксперыменты гурта “Джамбібум” – гэта ўжо свежыя парасткі, новая існасць назапашанага.
Іншымі паўстаюць і самі джамбібумаўцы, калі ўзгадаць дэбютны альбом калектыву 2006 г. Гурт, вядомы, перш за ўсё, сваім “ударным” (перкусіянісцкім) складам, на новым кампакце значна пашырыў інструментальны саўнд. У “Жавароначках” вы пачуеце і гітары, і духавыя, і кампутарныя “гульні” з гукам, і вельмі цікавыя прасторава-акустычныя эфекты.
Меладычна і стылёва разнастайнымі атрымаліся і песні. Тут ёсць і фолкдансавыя рытмы (“Дзеўкі”), рэгі (“Казёл”) і джазавая імправізацыя (“Стукнула-грукнула”), найгрышы a la фламенка (“Навіна”) і рок-інтанацыі ў партыі гітары (“Вясна на калочку”). Гэткі свядомы стылёвы мікс у джамбібумаўцаў атрымаўся на дзіва арганічным і … беларускім. Чым вам не лепшы доказ ўніверсальнасці музычнай мовы розных народаў?
З кампазіцый-the best асабліва ўразіла этнатрансавая “Юр’я”, магічна-статычны гукавы мінімалізм якой стварае архаічна-рытуальную атмасферу, дае адчуванне далучанасці да генетычнай пазапамяці. А стартавы трэк “Жавароначкі” і ягоны dj-мікс у фінале “ўпісвае” чаргаванне песень у сакральную форму кола – адзін з архетыповых сімвалаў фальклорнай паэтыкі. Апошняя акалічнасць мне падаецца вельмі важнай. Яна сведчыць пра ўменне музыкаў “працаваць” з аўтэнтыкай не толькі на ўзроўні гукавобразаў, але і на ўзроўні канцэпцыі.
Дебютная работа?
Интересно, почему Дмитрий Подберёзский назвал альбом "Жавароначкі" дебютной работой. А как же альбом "Джамбібум"? Меня очень удивляет тот факт, что нигде в интернете я не могу найти даже списка песен альбома "Джамбібум". А очень хотелось бы, поскольку больше года назад я нашёл в сети очень интересный альбом под названием "КАМЯ'NIZZA" одноимённой группы. И вот сейчас, слушая песняю "Туман Ярам" группы "Джамбібум", я понимаю, что она идентична такой же на альбоме "КАМЯ'NIZZA", не говоря уж о голосах и стиле. Может, кто развеит туман по этим вопросам?
в общем да
Потому что, насколько я понимаю, альбом "Джамбібум" по сути продавался только на концертах, т.е. издавался неофициально. А упомянутый вами еще "КАМЯ'NIZZA" (судя по названию, это концерт в кафе "Камяница", где часто выступает группа) наверняка вообще что-то типа бутлега. В общем, "Жавароначкі" - вроде как первый официальный релиз коллектива. Называть его дебютом или нет - личное дело каждого :)